renkte deformasyon
renkte deformasyon
Merhaba arkadaşlar max ve vray render kullanarak yaptığım 3 boyutlu bu çalışmamda balkonun içindeki duvar renginde kullandığım renk beyaz fakat render sonrası mavi bir görüntü elde ettim sizce sorun ne olabilir cevap yazarsanız sevinirim kullandığım ayarlardan bazılarını vereyim
vray sun kullandım vray sky kullandım
environment açık 1.0
indirect ilumination açık irridiance map 1.0
quassimonte carlo 0,8
[url]http://www.tr3d.com/gallery/20958/4761.jpg[/url]
[img]http://www.tr3d.com/gallery/20958/4761.jpg[/img]
Cvp
ne oldu arkadaşlar yanıt yazabilecek yokmu :(
Cvp
enverionment´ten yansımayı (reflection) fazla vermiş olabilirmisin, 1 gibi bir değer işini görecektir. yani balkon camı ve çimler fazla yansıma yapıyor sanki.
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6FZ4Cw2d5.jpg[/img]
muhtemelen sorunun resimdeki yerden kaynaklanıyor.
1) enviroment in rengidir. sahnen de olması gerçekçiliği arttırır.
genelde tabi dış mekan çalışılıyorsa.
iç mekanlarda daha sıcak renkler kullanılabilir.sahnede kullanılan ışığa göre...
2) bu kısımda sahnene rengin nekadar etkiyeceği belirtilir. sendeki değeri bilmiyorum ama onu daha aşağılara çek.
0.2 idealdir benim projelerimde genelde...
problemin bunları denemene ragmen çözülmez ise. sadece tek balkon bırakarak projenin geri kalanını sil ve buraya max dosyasını ekle ki bisde deneme renderlar alarak problemini bulmanda sana yardımcı olabilelim.
Kolay Gelsin...
Cvp
ikincil photon sıçraması yani secondary bounce gi kısmını bir miktar azaltarak bu etkiyi hafifletmeniz mümkün. büyük olasılıkla first ve secondary bounce ayarlarınız 1,0´de. ilk sıçramaya hiç dokunmadan, ikinciyi 0,95 - 0,85 gibi bir seviyeye çekip tekrar deneyiniz.
Cvp
Resimdeki bölüm direkt olarak güneş olarak kabul edilen ışığın aydınlatmadığı bölgelerde yerden yansıyıp gelen ve skylight ışığı ile aydınlanıyor. Sadece mavinin değil yeşilin de hakim olduğunu görüyoruz. Güneş ışığını yerden (yere Override Material atayıp GI bölümüne gri tonda bir materyal atamak.) ve binaya paralel olarak koyulabilecek, binadan daha büyük levhadan yansıtmak bence iyi bir çözüm.
Diğer taraftan render işleminin doğrusal bir ortamda olması, monitöre ulaşana kadar gamma düzeltme işlemine maruz kalması sebebiyle çıkışlar her zaman renkleri daha doygun ve koyu tonlar daha koyu olma eğiliminde oluyorlar. Yani sonradan veya çalışılan programda renk ve gamma düzeltmesi yapmak gerekebilir.
Kolay gelsin.
Cvp
kalimba arkadaşım paylaşımın için teşekkürler.
çıktılarda renklerin monitörde görünenden alakasız çıkması genel bi sorun. gamma düzeltmelerinin nasıl yapılacağı konusundada aydınlatabilirmisiniz.?
Cvp
Benim ikinci paragrafta anlatmak istediğim şey monitörde gözüken rengin renderde çıkmaması değildi.
Avararın altındaki web sitesinin 3d dersleri bölümünde "Linear Workflow - 3DSMax" isimli bir ders var. İnceleyebilirsiniz.
Kolay gelsin.
Cvp
http://forum.cg-turk.com/viewtopic.php?f=22&t=512
teşekkür ederim kalimba bu link gercekten işime yaradı..[:J]
Cvp
arkadaşlar siz cevap yazdığınız süre içerisinde ben de o renklerin aSLINDA 2. zıplama olduğu kanısına vardım ve yaptığım araştırma sonucunda bazı kaynakların vray owride mtl atmam gerektiğini bazılarında da yoğunluk değerinin 0 yapılması (intensity multipilary =0)
bazılarındada vray properties kısmından yansıyan renk değerlerini gı off yapmam gerektiğini anladım.
fakat bu gibi aşamalardan gecen modelin fotorealistliğinde azalma meydana geliyor ve yansımalara cozum olmuyor bu ayarlamaları yaptığım halde balkon iç duvarında grimsi bir ton oluşuyor
eğer ışık tüm yüzeyleri görürse sorun yok fakat gölgede kalan alan olduğunda sil baştan hersey basa dönüyor :)))
yani çözüm yok gibi:(
aşağıda sonraki aşama renderim var
[img]http://www.imgloadtr.com/uploads/469338723c.jpg[/img]