Delikli Izgara nasıl çizebilirim ?

Delikli Izgara nasıl çizebilirim ?

Toshiba

merhaba

3DS Max´te yeniyim. Sitedeki dökümanlarla ve Tutorial sitelerindeki dersleri okuyarak kendi çapımda öğrenmeye çalışıyorum.

Şu an kendi bilgisayar kasamın bir modelini hazırlıyorum ancak ufak bi konuda yardıma ihtiyacım var.

Hazırladığım modelin en son hali aşağıdaki verdiğim linkte yer alıyor. Kaplama konularına henüz geçmedim sadece model ile ilgileniyorum.

http://img505.imageshack.us/img505/4694/kasagq6.jpg

Sonraki adımda kasamın yan kapaklarını hazırlayacağım ancak kasa kapaklarının alt bölümlerinde yuvarlak delikler (hava kanalları) mevcut yani bir nevi delikli bir ızgara. Bu hava kanallarını nasıl yapabileceğime dair yardımcı olabilir misiniz ?

Örnek şekil :
http://img505.imageshack.us/img505/2762/izgarapj0.jpg

2008-01-01 19:08:39

Cvp

arzuuuuum

ilk kasanın yanı ölçülerinde bir box oluştur ve delik caplarında silindir oluştur boyu önemli değil.bi hiza belirle kendine yani silindirin eksenini belirle line ile. silindiri seç s.tools(shift+ı) pick path bas line i seç. sağ taraftan ilk kutucuktan kaç tane delik olduğunu ayarla ve diğer üst delikleride o tekniğe göre oluştur en son boolen la silindirleri boxtan çıkar.

2007-10-29 23:16:24

Cvp

tony1907

kac delıklı olcakca okadar plane çiz çizdigin plane modifiers kısmından edit poly ver verdıktenden sonra plane tıkla ve sılmek ıstedıgın kutucugu sıl bolece delıklı ızgaran olur tabı sonra exturude vermeyı unutma

2007-10-29 23:58:54

Re:Cvp

Toshiba

[quote=35133] Yazan: arzuuuuum

ilk kasanın yanı ölçülerinde bir boz oluştur ve delik caplarınsa silindir oluştur boyu önemli değil.bi hiza belirle kendine yani silindirin ekseninin belirle line ile silindiri seç s.tools(shift+ı) pick path a line i seç bas sağ taraftan ilk kutucuktan kaç tane delik olduğunu ayarla ve diğğer üst delikleride o tekniğe göre oluştur ebn son boolen la silindirleri boztan çıkar.[/quote]

çok teşekkürler. tam istediğim gibi oldu.

2007-10-30 00:35:07

Cvp

greenhorn

Kasanın o bolumunu box ya da plane le yaptıktan sonra Delik olacak yere geregli sayıdaki silindirleri düzenle ve sonrasında onları boolean yapabilirsin Ya da delik olacak kısmı segmenlerle olusturup secerek Sadece o bölgeye atayacagın materiyalini beyaz kare ortasında siyah yuvarlak bi resimi opacity kanalına verirsen orada delik ( tiling i artırarak delikler ) olustugunu göreceksin Boolean daha kolay bi yöntem tabi ki başlangıç için...........

2007-10-30 23:20:32

Cvp

aynstaynx

bukadar uğraşmadan direm kaplama yöntemi ile de deliklerini delebilirsin önce kapağın boyutlarında bir bir photoshop dosyası oluştur ve delik delmek istediğin yerleri siyah kalan yerleri beyaz ile renklendir tüm işlemler bitikten sonra bu hazırlarığın kaplamayı (uzantısı photoshop olabilir) kapağa uyguladuğın metaryal´in opacity sekmesine ekle ve render aldığında siyah olan yerler delik olarak gelecektir böylece fazla poligondan da kurtulmuş olursun..

2007-10-31 13:18:07

Cvp

GONZ

arkadaşım küçük silindirler yap shift yoluyla istediğin kadar çoğal kasanın neresine istiyosan düzenli bir şekilde yerleştir, sonra boolean ile tek tek çıkar en basit yolu budur...

2008-01-01 19:08:39