Modelleme ve render sorunlarım

Modelleme ve render sorunlarım

10-ur

Arkadaslar, farkli konu olarak acmak istemedim bir kac ufak sorun olacakti.. Simdiden tesekkurler.


1- Max´taki herhangi bir modele nasil cukurlar verip ezip, bukebiliriz, yani tipki ezilmis metal kola kutulari gibi, ornegin bir vazo yaparken, yamultmak gerekir

2- Isık ve golge verme nasil yapilir

3- Ikı ve ya daha fazla modeli tek bir model haline getirebilir miyiz, yani birlestirebilir miyiz?

4- Bir modeli makinamdan sectigim herhangi bir resim ile kaplayabilir miiyim? ama material in etkisi uzerinde olmaligi, ornegin material cam efektine ayarlanmissa, resimle kaplanacak ama cam gibi duracak.. Ayrica birlestirme gibi istedigimiz bolumu kirpabilir miyiz?

5- Render alirkan kucuk ekranda cikiyor, buyuk ekranda nasil onizleme aliriz?

6- Bir daire cizdim var sayalim, bu dairenin icini nasil bos gosterebiliriz? yani baloncuk gibi, ici bos..

7- Bir nesneye cam efekti verdigimde cizdigim zemin yani plan sonsuz olmadigi icin ve cam efektinde aynalama oldugu icin, bazi bolumleri siyah cikiyor, cunku plandan sonrasi kocaman siyah bir uzay..

8- Kendi serbest sekilde cizdigimiz nesnelere 3 boyut verebilir miyiz? daha dogrusu cizebilir miyiz, ozgur kalemden bahsediyorum.




Sorulardan 1 tanesinin bile cevabini biliyorsaniz lutfen yardim edin, bunlari bildigim zaman istedigim seyi modelleyecegim..

Lutfen hazira konuyormusum gibi muamele yapmayin yum bunlari web de saatlerce aradim.

Saygilar

2007-10-17 12:35:34

Re:Modelleme ve render sorunlarım

Pacha

1-editable mesh-poly -ffd 4*4 - bend - taper

3-bolean/union

5- F10´ bas ordan ayarla

diğer soruları anlamadım açıkcası

2007-10-14 16:49:27

Cvp

TurgayUz

Öncelikle maxin temel noktalarını çizim araçları ,modelleme ,materyal, ışık,render
..gibi iyice etüd et.ondan sonra neyi yapıp yapamayacığını
anlayacaksın.Bu konularda sitede oldukça ders var kitapda alabilirsin.Yanlış anlama Saygılar.

2007-10-14 21:12:11

Cvp

Aytek

1- Çukur ezme bükme demişsin, tam bende noise kullan diyecektim ki, vazo demişsin sonra da, ikisi arasındaki ilişkiyi anlamadım.

2- Herhalde kimse sana 2. soruyu net olarak açıklayamaz, öyle bir şey istemişsin ki, bu konuya aylar yıllar veriliyor. Ama en basitinden bir ışık yaratırsın, cast shadows dersin olur biter(Sorun çok genel)

3- attach dersen iki obje birleşir, boolean de kullanılır. (Boolean geometriyide birleştirir) boolen dan iki objeyi biribirinden çıkarabilirsin aynı zamanda(4.sorunun devamı)

4- Material editörden kaplayabilirisin. Ama gerçek cam gibi durmaz, resim neyse o yani.

6- Transparan yapman gerekir heralde

8- iki boyutlu çizgilere 3 boyutu extrude aracı ile kazandırabilirsin

Bu arada soruların anlaşılmıyor, daha belirgin örnekler kullanırsan daha kolay yardım alırsın

2007-10-14 17:00:52

Cvp

kırklar

sitedeki dersleri inceleyin daha fazla işinize yarayacaktır.

2007-10-15 19:30:16

Cvp

10-ur

pekala bastan yazıyorum;

1- Cukur ve bukme dedım evet, vazo ile alakası su; vazo yaparken, bir silindir kullanırız ve bunun kenarlarını cukurlastırıp bukerek bir vazo sekli veririz, bunu kasdettim

2- Istedigim bellı bır alandan basıkt bır ısık vermek, ısık verdigimizde zaten objenin ısık tarafında kalmayan kısmında bulunan zemın hafif karanlık cıkar ve bu golgedir heralde (:

3- Bir kure cizdim diyelim, ustune bir kure daha koydugumda icine dogru giriyor, renderda ise bu tek bir obje olarak gorunuyor ama degil, mesela ben bu iki nesneyi tek nesne yapmak istiyorum, cunku kalıp attıgım zaman ıkısının bırden aynı kalıba gırmesını, sectigim zaman ikisini birden sececegime tek seferde secmek istiyorum

4- Bunu demek istememistim, yani bir küp cizdim diyelim, ve bir duvar dokusu var bilgisayarda, bu duvar dokusu ile kapladığımda küp duvar olacaktır (: bunu yapan arac nedir

5- Bu yeterince acıktı

6- Yıne bunu kastetmemistim, normal bir portakal dusunun, ortadan ıkıye boldugunuzde ici doludur, bir de ici bos olan ve sadece kabuktan olusan portakal dusunun, ici bostur ve sadece dısı kaplıdır, baloncuk ta boyledir, seffaf yaptıgımda ici dolu oluyor, oysa ben ıcı bos, uzerinde ince bir tabaka istiyorum, bu sekilde bir boluncuk olur sanırım

7- Vray ile sonsuz plan cizimini duydum, yapamazsam belirtirim, cunku aynalama yaptıgımda uzayın rengini yani siyah rengi yansıyor berbat duruyor.

8- aytek zahmet olmaz ise biraz daha ayrıntı verebilir misin? bu arac nerdedir
Meseka serbest cizimde, paintteki gibi bir L cizdim, ve bunu 3d yapmak istiyorum, demek istedigim buydu, 2d olarak cizip, derinlik, kabarıklık vermek

Umarım yeterince acıklama yapmısımdır.. yaptıgıma ınanıyorum yoksa yapamadım mı ? (:

Saygılar

2007-10-16 03:47:15

Cvp

10-ur

sanirim cevap yok (:

neyse ):

2007-10-17 12:35:34

Cvp

palyaço

gerçekten de soruların çok ama çok genel ve senin isteklerin dışında da pratik yollar mevcut, vazo örneğinde olduğu gibi; vazo kesitini (line çizimi) bir daireye lathe komutu ile atama yapıp dilediğin kesitte vazo modelleyebilirsin, kola kutusu bükme işini edit poly menüsünde push/pull modifier´ı ile yapabilirsin. tüm bunlar bir yana sana karmaşık gibi görünse de çok basit araçlarla bu işleri halletmen mümkün, olmadı bir kitap al (Emrah Çelik adında bir yazarın kitabı vardı onu tavsiye ederim). örneğin uzayın renginden bahsetmişsin madem v-ray kullanıyorsun render dialog penceresinde renderer bölümünde envoriepment (bu kelimeyi yanlış yazmış olabilirim max açık değil), ikinci vereceğin renk yansıyan renktir onu yerden oluşacak yansımayı ne renk istiyorsan o renge çevir tabi yanındaki kutucuğa tik atmayı unutma. 2- kısmında kendince espri bile yapmışsın bu açık olduğu anlamına gelmez ifadenin çünkü sana bahsettiğim envoriepment kısmında bile gölge oluşturulabilir, ama gölgelerinin ve ışık saçılmalarının kalitesi için indirect illumunation kısmını kullanabilirsin burda objelerden sıçrayan ışıklarla gölgelerinin kalitesini ayarlaman mümkün, sana sadece basit anlamda başlıkları izah etmeye çalışıyorum bu kadarcık yazıdan ayrıntı bekleme çok fazla, sitede bulman mümkün zaten diğer kısımları. bence biraz araştırma yap benim gibi çenesi düşüklerle uğraşma:) iyi çalışmalar

2007-10-17 20:34:05