Renkli cam nasıl yapılır ?
Renkli cam nasıl yapılır ?
İYİ GÜNLER BAZI HOCALARIN YAPTIGI ÇİZİMLERDE KOYU YESİL YADA KOYU MAVİ AYNA GİBİ PARLAYAN CAM LAR WAR ONLARI NASIL YAPABİLİRİM YARDIMCI OLURSANIZ SEWİNİRİM
Cvp
öncelikle kendi bildiğime göre anlatayım ; ( ilk baştan)
- cam olarak ince bi box yada plane çizebilirsin ölçüsü sana kalmış
-kaplama vericeksin üzerine "m" ve diffuseye istediğin rengi verebilirsin mesele mavi camın rengi genelde açık mavi olarak bilinir.
-specular level ; 120 vericeksin ve kaplama bölümünün altındaki maps kısmını açıp reflection kısmına 10 verip fallofu seçiyorsun
refractionada 10 verbilirsin raytraceyi seçiyosun bu iki kısımdaki değerler sana kalmış ne kadar parlak olmasını istiyosan ona göre ayarla
- eğer arka kısmını çok net gözükmesini istiyosan opaciyt değerinide düşürmen gerek bu kadar ben bu şekilde yapmıştım umarım işine yarar anlattıklarım [:)]
Cvp
Architectural malzemenin glass clear ını kullanabilirsin sadece rengi ayarla sonuç daha iyi gibi bence
Cvp
bi sürü cam çeşidi var ama ben sana en çok kullanılan cam çedini anlatayım (vrayde) material editörü aç boş bi slot seç ve sağ üstte standart yazan yeretıkla ve vray mapı seç sonra diffiuseyi siyah yap diğerlerinide sonra affect shadow ve fresneli etkin kıl sonrada alta exit color var onu seç sonra rengi geçirgenliğine exit colorun altında bi bölümvar oranın değerleriyle oynayabilirsin (exit color işe yaramassa fog color olması lazım nasıl yazıldığını tam olarak hatırlamıyorum)
Cvp
basitce hazır olark maxteki materiyallerden glass seçip
diffuse dan rengini degistirebilirsin
Cvp
fog color kullanıyorum genelde...
Cvp
Yeni baslayanlar icin, Gercekten hos bir cam efekti yapmak icin ayrintili bilgi vereyim;
- Plan cizin, ne kadar uzaktan cizerseniz o kadar buyuk olur, ve yeterince buyuk cizmeye ozen gosterin ve beyaz yapin, (Plan cizmek icin sag taraftaki menuden, sag alt kosedeki "Plan yazan yere tiklayin, ve zeminde bir yerden tutup surukle birak yapin, rengi zaten ordadir)
- Modeli secin (cam yapmak istediginizi) , en hos sonuc icin TeaPot ekleyebilirsiniz...
- Camlar genelde puruzsuz olmalidir, bu yuzden sag ust tarafta ucunda bir kivilcim olan fare imleci vardir (genelde o secilidir) onun yanindaki mavi boru gibi bir simge var ona tiklayin
-Segments: 200 yapin, ama sanirim teapot icin max deger 64 neyse o en buyuk degeri yazar zaten
====>>>>> Buraya kadar modeli purussuzlestirdik, simdi gelelim camlastirmaya
- M tusuna basip herhangi bir kure secin
- Default yazan yerin yanindaki standart bolumune tiklayin
- Architectural´i secin
- Diffuse Color´dan bir renk secin, acik renk kullanmaya calisin
- Shinnes: 50
Transparency: 85
Trabslucency: 95
ve en ustteki Templates bolumunden, (User Defined yazan yerde) Glass Translucent i secin
- Simdi o kurelerin tam altindaki mavi bir toptan kureye dogru bir ok isreti olan bir simge vardir, (max 8 de sagdan 3.), ona tiklayin,
- Pencereyi kapatip, F9 dan bir onizleme render i alin..
- Iste sonuc (: (:
Dogru yaptiysaniz mukemmel bir sonuc cikacaktir (:
Not: Modelin bazi bolumleri siyah cikacaktir, bunun nedeni, sonsuz bir plan kullanmadigimiz icindir, yani cam efekti goruntuyu yansittigi icin , planin sinirlarindan sonra koca isyah bir uzay vardir ve bunu yansitir..
Sonsuz bir plan cizmek icin Vray kullanmalisiniz..
Kolay gelsin!
Re:Cvp
[quote=34762] Yazan: 10-ur
Yeni baslayanlar icin, Gercekten hos bir cam efekti yapmak icin ayrintili bilgi vereyim;
- Plan cizin, ne kadar uzaktan cizerseniz o kadar buyuk olur, ve yeterince buyuk cizmeye ozen gosterin ve beyaz yapin, (Plan cizmek icin sag taraftaki menuden, sag alt kosedeki "Plan yazan yere tiklayin, ve zeminde bir yerden tutup surukle birak yapin, rengi zaten ordadir)
- Modeli secin (cam yapmak istediginizi) , en hos sonuc icin TeaPot ekleyebilirsiniz...
- Camlar genelde puruzsuz olmalidir, bu yuzden sag ust tarafta ucunda bir kivilcim olan fare imleci vardir (genelde o secilidir) onun yanindaki mavi boru gibi bir simge var ona tiklayin
-Segments: 200 yapin, ama sanirim teapot icin max deger 64 neyse o en buyuk degeri yazar zaten
====>>>>> Buraya kadar modeli purussuzlestirdik, simdi gelelim camlastirmaya
- M tusuna basip herhangi bir kure secin
- Default yazan yerin yanindaki standart bolumune tiklayin
- Architectural´i secin
- Diffuse Color´dan bir renk secin, acik renk kullanmaya calisin
- Shinnes: 50
Transparency: 85
Trabslucency: 95
ve en ustteki Templates bolumunden, (User Defined yazan yerde) Glass Translucent i secin
- Simdi o kurelerin tam altindaki mavi bir toptan kureye dogru bir ok isreti olan bir simge vardir, (max 8 de sagdan 3.), ona tiklayin,
- Pencereyi kapatip, F9 dan bir onizleme render i alin..
- Iste sonuc (: (:
Dogru yaptiysaniz mukemmel bir sonuc cikacaktir (:
Not: Modelin bazi bolumleri siyah cikacaktir, bunun nedeni, sonsuz bir plan kullanmadigimiz icindir, yani cam efekti goruntuyu yansittigi icin , planin sinirlarindan sonra koca isyah bir uzay vardir ve bunu yansitir..
Sonsuz bir plan cizmek icin Vray kullanmalisiniz..
Kolay gelsin![/quote]
1-) Plan dan kastın plane mi?
2-) Shininess, Transparency, Translucency değerlerini kendimiz girdik, fakat niye daha sonra üzerine hazır kalıp atıp bu değerlerin üstüne yazdık?(Bir de translucency nin burda amacı nedir?)
Cvp
Kalıp attıktan sonra, o değerler girilecek, kendim açıp yaptığım anda yazmadığım için, sırayı karıştırmış olmalıyım, ve Translucency kullanmadığımda, iç kısmı kristalimsi yapamıyorum bu yüzden, Tranparency modeli başlı başına şeffaflaştırıyor, iç kısıma uyarlayamıyoruz en azından ben yapamıyorum..
Evet plan => plane, "e" harfini eksik yazmışım, türkçedeki plan olarak kullansaydım, plân derdim sanırım (:
Saygılar arkadaşlar..
Ayrıca Aytek;
Neden bu şekilde ayrıntılı sen yazmadın? sanırım işin uzmanısınız sizden de dinlemek isteriz.. (:
Cvp
tesekkurler cevaplar için deniycem