Uzun süredir kafamı kurcalayan bir soru...
Uzun süredir kafamı kurcalayan bir soru...
Çoğu zaman bir max dosyasını tek başına açtığımda içindeki materiallerin eğer bitmapli olanları varsa açılışta miising files uyarsı veriyor. ok.. neden verdiğini biliyorum. sonuçta kaplamanın dosya yolunu bulamıyor. material editörde bitmapin doğru yolunu göstermemiz gerekiyor. tamam bu konuda hemfikiriz herhalde. peki bazen internetten indirdiğim bazı max dosyalarında örneğin bir iç mekan max dosyasında bir çok kaplama varken bu dosyayı açtığımda bu kaplamar da içinde oluyor. herhangi bir dosya yolu göstermiyorum. gidiyorum material editöre bakıyom. kaplamalar orda. peki max dosyası bu kaplamaları içinde saklayabiliyor mu? saklayabiliyorsa neden bu kadar uğraşıyoruz? nasıl bir yöntemle yapılıyor bu?
Cvp
saklayamıyor. sen max dosyası ile aynı dizine dosyaları koyarsan max ilk dosyayı açtığında /root yani dosyanın açıldığı dizini kontrol edr. orda yoksa relative path yani dosyanın içinde kayıtlı gerçek yolu ve diskleri v.s. senin disklerinle karşılaştırıp bulmaya kalkar. sen create archive desende saolsun dünya akıllısı max o zip dosyasını başka yerde açtığında , ziplediğin andaki dosya yollarını ve o dosyaların o klasör yapsını aynen koruması gerektiğini iddia eder ve bizi hiç bi işe yaramayan zip fonksiyonu olarka şaşırtır. en pratik çözüm her dosyanız için bir klasör açın ve kullandığınız resimleri aynı klasör içine sürükeyin. o dosyayı hangi bilgisayarda açarsanız açın o klasör içinden çalıştırısanız klasörün yerine bakmaksızın dosyaları görecektir. max ın akıllanmasına daha 3 versiyon var. diğer 3d yazılımlar project managment denilern, sahnenin her elementinin ayrı klasörde ve proje başlığı altında tutulduğu yönetim sistemlerini benimsemeye başlamışken bir windows 3.1 ilkelliği ile boğuşmamızı bünye yadıgrgıyo bazen max içerisinde.
Cvp
anlıyorum emre. peki internetten indirdiğim ve kullanılan materiallerin benim pcmde bulunma olasılığı düşük olan bir saf max dosyasında materiallerin bulunmasını nasıl açıklarsın? örneğin daha 2 saat önce bir interior scene indirdim wood material vardı bir sürü material vardı ama proceduralları geçtim. içinde map olan bir kaç material vardı ve bu maplerin yolu atıyorum D://freancehescopopola/interiorre/mats/woodpolished.jpg gibi bir adı olmasına karşın view dediğimde bitmapi görebiliyordum. bu nasıl oluyor olabilir?
Cvp
emre seni yakalamışken sorayım.. neden hdr ler genelde bulutlu havalrdan seçilir? neden aydınlatma için blurry hdrler tercih edilir genelde? spesifik bi sebebi mi var? ayrıca envonrimente atadığı m hdrlerde neden vrayin envonrimentindeki skylighttan daha kötü sonuçlar alıyorum? çarpanını arttırsam bile çok da gerçekçi bir aydınlanma yakalayamıyorum?