Mobilya üzerinde oyma çizimi
Mobilya üzerinde oyma çizimi
Merhaba arkadaşlar, forum içinde gezdim ama bulamadım. Ben oymalı bir mobila çizimi yapıyorum ve oymalar bana inanılmaz sıkıntı veriyor. İyice kurcaladım hangi konutu kullansam diye baktım ama nafile işin içinden çıkamadım. Bir ara displace komutu iyi gibi geldi ama verimli bir sonuç alamadım. Sizce bunu işlem için en uygun komut hangisi olur, yardımcı olursanız çok sevinirim.
Size örnek birkaç örnek vereyim:
http://www.akldecor.com/images/furniture2.jpg
http://www.magnoliahall.com/thumbs/GeoJacChr.jpg
daha çok bu tarz mobilyalar, çoğunlukla kavisli yüzeyler...
Cvp
Oymaları başka programla yapmayı denedinizmi ,Mesela Z-brush yada Mudbox gibi..Sonradan isterseniz max e highpoly mesh yada low poly import edip low poly ye displacement map atayarak istediğiniz sonuca yaklaşacagınızı düşünüyorum..
Cvp
bevel profil yada boolean birazda olsa işini kolaylaştırmanı sağlayabilir diye düşünüyorum.
Cvp
gövdeleri spline larla oluştur bence...sonra extrude verirsin...oymaları boolean ile yapmak mantıklı aplike olan yerlerde spline kullan ama bu sefer loft uygula rahat edersin...
Cvp
1- Referans resmi kullanarak üzerinden poly to poly yöntemi ile giderekde modelleyebilirsin.
2- Sadece spline ile modellemende mümkün.
3- Çok mantıklı olmasada displace ile yapılabilir.
4- Son bir yöntem kaplamaları ps de elinle boyayarak direk giydirme yapabilir ve bunu daha sonra ps de editleyebilirsin.
Spline basit bir örnek;
Spline modelleme
Loft modelleme
Probolean
Bevel
[img]http://img88.imageshack.us/img88/373/oymahb6.jpg[/img]
Cvp
poligona hakimiyet açısından en mantıklı çözüm poligonu örme yöntemi biraz zahmetli olsada daha sonraki revizyonlar için gerekli ve geçerli bir yöntemdir.
örnek bir ders linki.
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_2/makingof_blueafool/blueafool_02.asp
Cvp
Arkadaslar tavsiyeleriniz için çok tesekkür ederim. Oyma gelecek yüzeyler düz olsa dediğiniz gibi extrude ya da boolean gibi yöntemler olabilir. Ama yüzeyler hep kavisli. Sanki en mantıklısı htuncay arkadasımızın söylediği gibi polygon yöntemi ile gitmek. o da zor bir yöntem.
http://www.savoiachair.com/occasional%20chair1/2246.jpg
mesela bu sandalyenin ayagı kavisli ve üzerinde oyma var.calıştıgım yüzeyler hep bu türlü. Bu tarz ayakları modellerken bile zorlanıyorum. hele ayagın ucundaki detaylar cok zor geliyor bana.
Bu tarz polygon ile ilgili işime yarayabilecek kavisli ayakları olan bir klasik mobilya modelleme tutoriallarını nereden bulabilirim aceba?
tekrardan teşekkürler tavsiyeleriniz için.