patlamayı tersine almak mümkün mü
patlamayı tersine almak mümkün mü
arkadaşlar patlamayı parray ile yapınca key leri geri alıp ters patlama yapamıyorum.çünkü parray´in keyleri yok ! parray ile ters patlama yapacağım hani şu hazır blast ile.
Cvp
salam, arkadash parray ile komek etmek isterdim, ama daha asan yolu var, Space Warps Menusunden Geometric/Deformable var oradan bomb sahneye ekyle ve patlatacagin objeye onu bind to space warps yap, ve bomb-un alt menuleri var oradan bir kach deyishiklik yap, bomb-da deyishiklik yaparken AutoKey aktiv olmalidir ki animasoyon yapilsin. Birde Gizmolar var gizmolari sahneye ekle ve fire ekle ve AutoKey-aktiv et ve gizmonun boyunu (size) azalt ve choxalt sonra render yap, burada patlama yapabilirsin atesh gibi.
mrb
bunu bana resimli olarak anlatabilirsen sevinirim.amacım toplana yazı yapmak.parçalar birleşecek.teşekkürler
Cvp
Arkadash Resimli internetden bulursun, istersen bir kach link vereyim sana, www.tutorialized.com eger Ingilizcen varsa boyle bir kach dersler indire bilirsin. Chox zor durumdaysan o zaman senin ichin zaman ayirip resim-li ders yaparim, ama sen internetden verdiyim siteden pdf formatindadir, oradan bulabilirsin, ben sana anlatmishdim nasil yapacagini, 3dsmax-in kendi help tutoriallari var max achikken klavyeden F1 bas ve oradan Space Warps, Gemometric/Deformable gibi ismleri yaz yerlerini nereden bulacagini orada resimli olarak bulursun, tabni ki Ingilizcen olmali. Teshekkurler
mrb
bomb´un nerede olduğunu biliyorum ama key lerini tersine çevirmek işe yaramıyo
Cvp
[url]http://rapidshare.com/files/47970686/Film_0005.wmv[/url]
birde bunu dene beğenirsen anlatırım.
mrb
süperrr sonu tam istediğim gibii.zahmet olmazsa anlatırsan sevinirim.
Cvp
önce patlayacak objetyi bol yüzeyli bir şekilde modelle düz yüzeyleri bile parçala gerekirse Subdivide modifieri kullan.
PArray oluştur objeyi göster, blastı yükle
create/geometry/compound objects/Mesher oluştur.
[u]modify bölümüne geç[/u] mesherı seç pick objectse PArrayı göster.
0´ıncı karedeyken mesherı editable meshe çevir. editable meshete element e gir bütün parçaları seç explode açısına 180 yaz explode to object seçeneğini işaretle ve explodee bas.
create/helper/Reactor/fracture oluştur exploddan oluşan tüm parçaları fracture´a ekle veloctysine 0.04 yaz
tüm parçaları sec utilitiesten reactor/propertiese gel ve mass değerine 10 yaz.
create/helper/reactor/RBCollection oluştur tüm parcaları RBCollectiona ekle
buraya kadar olan kısmda kırılabilir bir obje oluşturdun.
şimdi onu kırmak için içerisine sığacak büyüklükte bir objet (sphere,box gibi) oluştur. dikkat et kırılacak parçalardan hiçbirisne değmesin.
bir de zemin olarak kocaman bir box çiz
RBCollection´ı seç modifye gel listeye bu objetyi ve box´ı ekle.
objetyi seç utilitiesten(sağ üst köşe çekiç resmi olan buton) reactor/propertiese gel unyielding´i işaretle.
Auto keyi aç 2-4-6 karelerde objenin yarısı kılrılacak objeden dışarı çıkacak şekilde objeyi farklı yönlere doğru rastgele taşı.
auto keyi kapat.
oluşan keylerden birinin üzerine git sağ tuşa bas açılan menuden configure´e gel show selection range´i işaretle.
animasyon süresini 500 kare yap
utilities/reactor/preview&animation dan updete viewportsu işaretle end frameye 200 yaz ve create animationa bas.
etrafa saçılan tüm parçalar seç sonrada onların tüm keylerini seç. seçilen keylerin altında beliren siyah çizginin sol ucundaki beyaz kutuyu yakala ve sol alttaki scalig değeri -100%oluncaya kadar sola doğru sürükle. -100 olunca bırak.
anahtar kontrolcülerin başlangıcı sıfırıncı kareye gelecek şekilde tekrar taşı ve animasyonu izle
kolay gelsin.
buda arabalarla ilgili script çalışmam sence işeyararmı?
[url]http://youtube.com/watch?v=XeQg8YwRMcc[/url]
mrb
gerçekten çok iyi.ilgin içinde ayrı teşekkür ederim.elbette bu benim yeterli ancak neden sadece parrayin keylerini tersine çeviremiyoruz da bunca şeyi kullanıyoruz.yardımın için tekrar teşekkür.
Cvp
çünki parrayın olşturduğu tanecikler anahtar tabanlı olarak değil gerçek zamanlı hesaplama ile hareket ediyor. yani onların harekti işlemci tarafından o anda hesaplanıyor ve bu bilgi ramlara bile yazılmıyor anahtar tabalıda bilgi ram bellek üzerinden okunuyor. boşuna anahtar arama hesaplamayı tersten yaptırmansa parray için imkansız belki particle flow bunu yapar ama ona bunu yaptırman içinde senin particle flowu yalamış yutmuş olman lazım.
anahtar kontrolcü dedin işte sana anahtar kontrolcü ve ortaya çıkan gerçekçilikte cabası. particle sistemleriyle bukadar erçekçi yapan imkansız. sana en uygun yöntem bu bence.
kolay gelsin.
bu arada scriptimle ilgili yorum yapadın?