8000*6000 pixelde render hatası

8000*6000 pixelde render hatası

nt

Merhaba arkadaşlar Render boyutunu 8000*6000 pixele ayarladığımda max hata veriyor ve render işlemini yapamıyor.Sahnemde 7 adet bina ve yaklaşık 100 adet 2 boyutlu ağaç var . Yardımcı olrsanız sevinirim...

2007-08-06 10:17:27

Ekleme

nt

Verdiği hata ´´Error creating bitmap ´´
2 boyutlu ağaçları kapattığımdada aynı hatayı veriyor...

2007-08-06 10:22:11

Cvp

kalimba

1- Hangi render motorunu kullanıyorsun?
2- Düşük çözünürlükte (1024X768 gibi) bu hatayı alıyor musun?

Kolay gelsin.

2007-08-06 11:41:14

Cvp

ECakal

Öncelikle sahneni 8000 e 6000 almadan once 320 ye 240 filan bir almayı dene...

Eğer alabiliyorsan, HATA nın render boyutundan kaynaklandığını söyleyebiliriz. Bunun çözümü olarak da sana eğer 3dsmax i kullanıyorsan supper bir script öneririm [.:)]
onu kullanabilirsin "Super Render 3.0"

netten bulup indir ucretsiz bir script [BC]

-Super Render 3.0-

Render ı parcalar seklinde almanı sağlar ve onlarıda senin istediğin bir yere kaydeder. Sana kalan sadece photoshopda veya benzeri bir programda birleştirmek kalır.

(Ben tek seferde alamadığım 7000 e 3750 lik bir render da denemiştim bu scripti ve memnun kalmıstım)


Kolay Gelsin.

2007-08-06 11:42:27

Cvp

nt

Renderi vray da alıyorum(Max) 4000*3000 ´i render edebildim tabiki daha ufak ebatlarıda render edebiliyorum fakat 5000 ve üzerini yapamadım . Denemek için sahneme sadece plan küp ve ışık için vray sun koydum yine aynı problemle karşılaştım...

2007-08-06 11:50:54

Cvp

kalimba

[url]http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vfb_index.html[/url] bu sayfadaki "Render to V-Ray image file" özelliği ile düşük çözünürlükte sorun sorunsuz aldığığın sahnelerin büyük hallerini rahatlıkla alabilirsin. 10.000X10.000, 12.000X12.000 teorik olarak windowsn kontrol edebileceği en büyük dosya miktarı kadar. Ama yazılım formatları vs. aralığı daraltıyor. Veya render sırasında hesaplanan ve bellekte saklanan GI mapler. Bunlar için de hafızadakini silip, hdd´den kullanma gibi tercihler var.

Neden oluyor?
Render edilecek görüntü için render başlamadan önce oluşacak bitmap kadar bellekten alan ayrılıyor. Eğer bu alan kullnılacak windowsun kullanabileceği toplam belleğin üzerinde ise başlamadan hata verir.

3DSmax ve ilgili render motorları belleğin daha verimli kullanabilmesi için bir çok seçenek sunuyorlar. Ancak bu seçeneklerin %80´i kendi başına otomatik olarak seçilmiyor. Bu tür sorunları bir çok insan yaşıyor ve program üreticileri de bunları gözönünde bulundurarak ek özellikler koyuyorlar. Eğer size (genel olarak, herkese özgü) çok özel şartlar yok ise, illa ki bir çözümü vardır. İyi ki internet var ve kolayca arama yapabiliyoruz.

Kolay gelsin.

2007-08-06 15:12:29

Cvp

CG assassin

birader ekran kartının yetmediğinden hata veriyor olabilir çünkü ekran kartının da maximum desteklediği görebildiği bi pixel sayısı var zaten sorunda da bitmap oluşturulamadı diyor büyük ihtimalle pixel çok büyük görmüyor sekiz bine altı bin zaten çok büyük.... pixel ne yapıcaksınki o kada büyük boyutu hemen hemen 3 tane a1 boyutunda duvarı kaplarsın be ya

2007-08-06 16:48:29

Cvp

firatturkel

cıkış formatını jpg olarak alıyorsan bu hatayı sıkıştırma esnasında büyük boyutlarda genelde veriyor..jpg yerine tga çıkış almayı deneyebilirsin...

2007-08-06 18:31:35

Cvp

nt

Açıklamalarınız için teşekkürler arkadaşlar.Yaptığım denemelerde Super render 3.0 scripti başarılı bir sonuç verdi.8000*6000 lik bir renderi 4*4 yani 16 kareyi ayrı render ederek photoshopta birleştirdim ve gerçekten iyi bir sonuç aldım. Ayrıca tüm renderi de daha kısa sürede aldı yaklaşık100 dakika. Bendeki makine Xeon 3.06 ghz workstation tabi bunuda göz önünde bulundurmak lazım .Gerçi üzerindeki donamın tarih sayılabilecek bir durumda 256 Ati ekran kartı var 2gbayt ram var.Anakart Agp8x destekli.Yeni aldığım normal masaüstü tek işlemcili bundan 2 kat daha hızlı:) Teknoloji okadar hızlı ki 1 ayönceki donanım bile tarihin karanlıklarına gömülüyor :)) Hepinize bilgilerinizden dolayı teşekkür ederim kolay gelsin arkadaşlar...

2007-08-07 11:34:57