image I/O errors - Memory error
image I/O errors - Memory error
Arkadaşlar daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ya da bu konu hakkında bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. Böyle deniyelim birde kalimba! :)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/jy0JVK8fA.jpg[/img]
İkinci hata
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/C014eIlyn.jpg[/img]
Cvp
ram yetersizliği hatası o kullandığın bump map ler le render memory taşıyor bu durumda layerlara ayırıp sadece yürüme taşı bölgesini renderleyip veya ışık gölge durumuna göre layerlere ayırıp ayrı ayrı renderler alıp PS de montajlayabilirsin ozaman memory error vermiyecektir. ben öyle çözebilmiştim.ram almamıştım :) garip bişey pagefile ıda arttırdım ama sorun çözülmemişti. belki sende çözülür
Cvp
sağol eko ama 4 gb ram var hala mı yetmiyor? bunun başka bir çözümü olmalı gibi. Onun dışında evt layer mantığıylada çözülebilir belki ama bu işi yapanlar nasıl yapıyor merak ediyorum.
Cvp
bitmap pager ´ı aktif değilse aktif edip denemeni,
3ds maxi kapatıp max.ini dosyasını silip tekrar render etmeyi denemeni öneririm.
Cvp
alakan için teşekkürler cem. max ini dosyası nereye atılır?
Cvp
3ds max´in kurulu olduğu dizinin içinde 3dsmax.ini
Cvp
Kaplamalarını ve sahnende kullandığın modellerini optimize etmen gerekiyor. Kaplamaların çok yüsek çözünürlükte olduğu için, arayüzde çalışmak için gerekli olan belliği bile tüketiyor. Dosya bellekte tutulduğu zaman dosya formatının pek bir önemi kalmıyor. Toplam 10-15 mb lık jpg kaplaman var gibi gözükse de bunların bellekte kapladığı alan çok daha büyük.
Kaplamalar (En(px olarak) X Boy(px olarak) X 3) byte >> /1024 kb >> /1024mb kadar yer kaplıyorlar (Bu RGB, 8 bit bir resim için yaklaşık değerdir. Dosyaya ilişkin header vs gibi bilgiler hariç, fazladan kanallar hariç.). Sıkıştırılmış olarak dosya bellekte kullanılamıyor. Aksine sıkıştırılmış dosya daha sonradan düzenleme işlemi için de dezavantaj olduğu gibi, işleme sürecinde de fazladan işlem demek oluyor.
Kısacası modellerin ve kaplamalarından dolayı sahnenin yükü çok ağırlaşmış.
Kolay gelsin.