elmas render problemi
elmas render problemi
selamlar ben 3d max der bir adet elmas modelledim raytraced arşivden materyalini de koydum gerçeğiyle birebir oldu fakat mental ray de caustics ve GI ayarlarını yapmama rağmen elmasın içinde prizmadan oluşan renk dağılmaları ortaya çıkmıyor. yani caustic lerde yada gölgede bir problem yok sadece elmasın içinde bu renk dağılmalarını oluşturamıyorum
bu sorun neden kaynaklanıyor bilgisi olanlar cevaplarsa çok sevinirim
teşekkürler
Cvp
Nesnenin Caustics özelliğini açman gerekiyor. Zaten açmıyorsan bu özelliği render alma esnasında bir uyarı verecektir. Caustics özelliğini açmak için nesneye sağ klik, mental ray sekmesenie geçip receive caustics seçeneğini aktif yapıp bi dene...
Cvp
caustic ayarlarını yaptım zaten yani caustic etkisini alıyorum çevreye elmasın ışıldamaları geliyo tek sorun prizma etkisi yani elmasın içinde görülen küçük renk pırıldamaları gerçekleşmiyor
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/EpKD70pVP.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/EpKD70pVP.jpg[/img]
Cvp
yanlışlıkla iki tane göndermişim işte bu resimdeki gibi resimde caustic etkisinin yanında elmasın içinde renk dağılmaları oluyo eğer bu işlemde caustic ayarlarından yapılıyorsa onuda ben bilmiyorum fikirlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim
Cvp
ya hazır laf açılmışken bende bişey sormak istiyorum cam yaptığım zaman cama şeffaflık vermeme rağmen ışık atıımda simsiyah gölge çıkıyor yani camı material editörden şeffaffşaştırıyorum ama sanki herhangi bir opak madde gibi simsiyah gölge çıkıyor??? yardım lütfen [:/]