Çift Çekirdek İşlemci ve Render Süresi?

Çift Çekirdek İşlemci ve Render Süresi?

semih_kelleci

Arkadaşlar malum çok çekirdek işlemciler bir hayli yaygınlaştı ve bir o kadar da ucuzladı.

Benim sorum bu işlemcilerin çift(yada 4) çekirdek olması 3dS Max´de render süresini yarıya (yada dörtte bire) indiriyor mu?

Yoksa performans farkı sadece birden çok uygulama birarada çalıştırıldığında mı yaşanıyor?

(Belki sorunun cevabı AMD ve Intel işlemciler için farklıdır)

2007-06-12 05:02:25

Cvp

kalimba

İşlemcinin yaptığı işlem sürelerini katlı olarak azaltıyor. İki tane olursa işlem süresi yarıya iniyor. Dört tane olursa dörtte birine iniyor. Ancak toplam süre sistemin diğer bileşenlerine de bağlı olduğu için aynı oranda yansımayabilir. Örneğin 2 gb ram takılı bir makinede yoğun bir sahne (ram kullanımını arttıracak ayarlarla) render ediliyor ise ram miktarı sabit bırakılarak işlemci sayısını iki katına çıkarmak süreyi yarıya indirmez.

Kolay gelsin.

2007-06-12 10:07:59

Cvp

shenby

Render yaparken ekranda gezinen kare 2 tane oluyor (Çift Çekirdekli işlemci için).4 Çekirdekli olursa 4 kare olacaktır..

Kolay Gelsin

2007-06-12 11:13:50

Cvp

G-khan

Merhaba

Belki faydası olabilir.

http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=498615

Kolay Gelsin.
Not: Google.com "cpu 3ds max speed dual core"

2007-06-12 12:41:54

Re:Cvp

htuncay

[quote=31413](ram kullanımını arttıracak ayarlarla) [/quote]

kısa bir bilgi vermeniz mümkünmü, pek hakim olduğum bir konu değil, iştetim sistemindekimi yoksa software içerindemi bir takım değişiklik yapmak gerek?

2007-06-12 12:55:42

Cvp

kalimba

Anlayamadım malesef. Eğer sahnende boş bi kutu varsa, yanına bi kutu daha yaparsan sahnenin yükünü arttırmış olursun. Modellerin, kaplamaların, istenilen kalite, programa hakimiyet vs. gibi bi ton unsur var.

(ram kullanımını arttıracak ayarlarla) >> eksik olmuş. Ram kullanımını sadece ayarlar arttırmıyor çünkü. "Daha fazla ram kullanımını gerektiren şartlarda" desek daha doğru olacak galiba (herşey içine giriyor). Örnekte render süresini etkileyen donanımın sadece işlemci olmadığını anlatmaya çalışmıştım.

2007-06-12 13:21:04

Cvp

htuncay

yanlış anlamışım, bende software bazlı bir değişiklikle "ram" daha verimli kullanabilirsiniz gibi bişey anladım. teşekkürler.

2007-06-12 13:42:04

Re:Cvp

kalimba

[quote=31430]yanlış anlamışım, bende software bazlı bir değişiklikle "ram" daha verimli kullanabilirsiniz gibi bişey anladım. teşekkürler.[/quote]

Bu olay zaten her zaman için mümkün. Ama verimli kullan diye bir buton yok malesef.

2007-06-12 15:52:50

Re:Re:Cvp

G-khan

[quote=31454] Yazan: _ZooMMaX_
peki tek çekirdekli işlemcilerde neden 2 tane render karesi çıkıyor ?[/quote]

Merhaba,

ben hiç tek çekirdekte 2 "render karesi"(bucket) görmedim. Acaba o makina 2 çekirdekli olabilir mi?

Kolay Gelsin.

2007-06-13 15:07:46

Cvp

togi

Hyperthreading işlemciniz var benimki de oyle, tek işlemci ancak HT olan işlemciler çift işlemci gibi tepki verirler kendi içinde ikiye bolunup birlikte davranarak çift işlemci simulation u yaparlar. Bende de çift kare çıkıyor, zaten çift çekirdekli işlemcilerden once ufukta çift çekirdeklilerin geleceginin habercisi idi bu işlemciler. benim işlemcim de 2.8 HT prescott mesela...

2007-06-14 03:58:13