silindirik bir yüzeye pencere nasıl açabilrim?
silindirik bir yüzeye pencere nasıl açabilrim?
merhaba, max de daha yeniyim, bir proje için silindirik duvarda pencere açmam gerekiyor. Pencereleri teker teker bend etmeyi bile denedim ama kısa bir yolu vardır mutlaka yardımcı olursanız çok sevinirim..
Cvp
sahneye pencereni son haliyle ekle
sonra edit poly ekle
polygon moduna geç
kenarlar hariç bütün polygonları seç, yani yatay kısımlar ve gövde
sonra menüden 3 - 4 defa tesellate yap
sonra polygon modundan çık ve bend ekle x yönünde silindirin açısını yaz
bu arada illa tesellate yapmak zorunda değilsin.
Cvp
Pencereleri editpoly de attachlayıp tekparça haline getirdikten sonra y ekseni yönünde 10-15 quickslice uygulayıp fd modifieri ile silindire uydurmayı deneyin, ben böyle yapıyorum.
Cvp
Silindiri çiz. Editpoly modifieri ekle. Sonra pencerenin nerde olmasını istiyorsan, quickslice ile 2 paralel kesit al enden. Sonra poly modunda, iki kesit arasinda 2 (ornegin)polygon seç. EditPoly panelinden extrude de ve eksi değer gir. İstediğin Pencereyi açmış olursun.
Eğer doğramaları filan da yapacaksan, extrude yapmadan önce, sectiğin polygon´ları shifte basılı tutarak taşı ve kopyala. Ayrı bi obje olarak. Sonra onu detaylandırırsın. Sana referans olur.
Kolay gelsin.
Cvp
Booleanle slice yaparsanda olur.
Cvp
compound object/ shape merge:
herhangi bir 3d modelin üzerine, çizmiş olduğunuz herhangi bir 2d şekli izdüşürüp, edit poly ya da edit mesh-in alt obje birimilerine geçip seçebilir, gerekirse detach yaparak (ya da material ID vererek), o parçayı ayrı bir obje (ya da ayrı malzeme) olarak da kullanabilirsiniz.
(yani bir silindir-e dikdörtgeni shape merge deneyiniz)