Z-brush tan Max e atınca kasıyor??
Z-brush tan Max e atınca kasıyor??
Z-brushtaki bir nesneyi maxe atınca bilg.çok zorlanıyor.Nasıl oluyor da animasyon vs. verebilecek o zaman anlamadım.Düşük poligona mı çevrilecek acaba?
Cvp
Selamler herkeze,
O is icin polygon Cruncher lazim
http://www.mootools.com/plugins/us/polygoncruncher/index.asp
Poligon Cruncher modeli max e atmadan once acip optimize ediyor boylece max crash etmiyor. Optimize sirasindada detaylar pek kaybolmuyor. baya iyi sonuc veriyor.
Banada bu program lazim aslinda elide olan varsa allah rizasi icin bana yollarsa cok sevinirim. Calistigim yerde var ama evde ne yazikki bu programi kullanamiyorum.
Cvp
Çok saol Cemre ama o programsız bu işler olmuyor mu yani.Daha önce hiç duymadım fakat nette buldum bi denerim.
Cvp
bilgisayar kaldirmiyorsa subdivini azaltman gerekiyor. bide Gnomon dvdsinde izlemistim adam vbrushdaki modeli tekrar maxta kullanabilmek icin zbrush modelini referanse gibi kullanip tekrar modelliyordu[:s]
kolay gelsin..
Cvp
"normal map" başlığını internette aratırsan çözümü bulacaksın.
Cvp
O iş için bir kaç değişik yöntem var. Cemre´nin dediği gibi modeli polygon chruncher ile optimize edebilecegin gibi, max´in modifierları ile de yapmaya çalışabilirsin. Bu modelinin ayrıntılarına gore değişiyor. Diğer yontem, modelinin displacement veya normal map´ini alıp, sonra detayları elde etmen icin uygun en düşük subdiv. levelinde zbrushtan export etmek, ve normal map veya displacement ile max icinde detayları elde etmek.
Ama en sağlıklı yöntem, modeli olabildiği kadar yüksek subdiv. levelinde export edip, bunu referans alarak, max veya diger 3D yazılımlarla yeniden modellemek, sonra da displace map i kullanmak...
kolay gelsin.
Cvp
Zbrush tam manası ile modelleme programı değil. Ozellikle zsphere ile modelleme yaptığın zaman, anime ederken ciddi sorun yaşayabilirsin, cünkü edgeloop lari duzgun ayarlayamıyorsun. dolayısıyla, modelini yeterince ayrıntılandırdıktan sonra max veya diger 3D programlara donup, belirli kurallara göre üstünden gecmen gerekebiliyor. Ama modelini baştan 3D de iyi şekilde ayrıntılandırır, zbrush´a sadece cok ince detaylar icin aktarırsan, o zaman o sorun ortadan kalkabilir. Ana modeli ne kadar ayrıntılı modellediğine, zbrush da ne kadar detay ekledigine, model ile ne yapacağına göre değişir yani. Tek kare render alacağım dersen, istersen modeli olduğu gibi alıp materialleyip renderlersin; sana kalmış...
Cvp
Normal mapping ile ilgili sitedeki Block mind´ın hazırladığı dersi okumanı tavsiye ederim
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=271&r=271[/url]
Bu arada Cemre Özkurt´un çalıştığım yer dediği de Electronic Arts firması :) abi sana imreniyorum inşallah bir gün bende senin gibi başarılı olup iyi bir yere gelirim...
Hepinize kolay gelsin, iyi çalışmalar
Cvp
http://planetpixelemporium.com/tutorialpages/normal.html
normal map kullanımına iyi bir örnek
Cvp
NOrmal map ile de oluyor heralde bu işler yani illa o programam ihtiyacımız yok değilmi?