3d max top düşey atış nasıl?
3d max top düşey atış nasıl?
3d max te serbest düşme animasyonu hazırlayabiliyorum fakat bir türlü düşey atışı beceremedim. topa aşağıdan nasıl bir kuvvet uygulamak lazım ki yukarı fırlasın ve yere düşsün.
linear dashpot la yapacaksın hocam demeyin o zımbırtıyı kullanmayı bir türlü beceremedim top havaya fırlıyo takılıp kalıyo orda anlamadım [:/]
Cvp
sallıyorum mesela bi topun var. zeminde duruo. auto key e basıp time slider ı 20 ye getir mesela ve topunu bir miktar düşey doğrultuda hareket ettir. ardından reactorde preview animation kısmından start frame i 0-20 arası (örneğin 10) gir. ve preview in window yap. tabi başta reactor rigid body uygulaman gerek.
benimde aklımda uzun zamandır bu soru vardı ama sen sorunca aklıma dokumanlar kısmında Kurt un hazırladığı bilardo animasyonu geldi. ordan baktım ben de[G1]
Cvp
dediğin gibi yaparsam topu fırlatmış olmuyorum ki sonuçta yukarı doğru çıkarken hızdan kaybetmesi gerekecek. saatlerdir internette arıyorum en ufak birşeye rastlayamadım. bu konuda kimsenin bir fikri yok sanırım. burada bir ilk olacak gibi [;)]
Cvp
maya kullan
Cvp
3d max te yok mu yani bu dediğim şey
Cvp
maxda niye olmasın?
max yemek programımı?
maya da animasyon paketi
max da animasyon paketi
Cvp
arkadaş uğraşıp duruyormuş da maya´da daha kolay demek istedim...
Re:Cvp
[quote=30176]dediğin gibi yaparsam topu fırlatmış olmuyorum ki sonuçta yukarı doğru çıkarken hızdan kaybetmesi gerekecek. saatlerdir internette arıyorum en ufak birşeye rastlayamadım. bu konuda kimsenin bir fikri yok sanırım. burada bir ilk olacak gibi [;)][/quote]
ya topun yukarı fırlamasını ve yavaşlayıp ters yönde hareket edip yere düşmesini istiyorsun. eğer doğru anlamışsam yazımın devamını oku lutfen: sana tarif ettiğim 0-20 frame arasında topa yukarı doğru bir ilk hız kazandırmış oluyorsun. daha sonra reactor e bu frame ler arasındaki herhangibir frame ile başlarsan o ilk verdiğin hızı ilk hız olarak algılayıp hesaplarını ona gore yapıo. dun sana ilk cevabı yazmadan denedm ben de oluyo. kolay gelsin...
Re:Re:Cvp
ya topun yukarı fırlamasını ve yavaşlayıp ters yönde hareket edip yere düşmesini istiyorsun. eğer doğru anlamışsam yazımın devamını oku lutfen: sana tarif ettiğim 0-20 frame arasında topa yukarı doğru bir ilk hız kazandırmış oluyorsun. daha sonra reactor e bu frame ler arasındaki herhangibir frame ile başlarsan o ilk verdiğin hızı ilk hız olarak algılayıp hesaplarını ona gore yapıo. dun sana ilk cevabı yazmadan denedm ben de oluyo. kolay gelsin...[/quote]
tamam anladım çok teşekkür ederim. reactor mantığını yeni yeni anlıyorum bu nedenle jeton biraz geç düştü.
teşekkürler.. :)
Re:Re:Re:Cvp
[/quote]tamam anladım çok teşekkür ederim. reactor mantığını yeni yeni anlıyorum bu nedenle jeton biraz geç düştü.
teşekkürler.. :)[/quote]
[G1]