Extrude,Vertex...!!!
Extrude,Vertex...!!!
1-bir gif resmin belli bir yerini seçip extrude etmek istiyorum. Spline çizip onu extrude etmek iyi sonuç vermiyor. Yani tam olarak resmin kıvrım ve yuvarlak kısımlarını yapamıyorum. Bunun yerine direk resimden seçip extrude etme yöntemi varmı?
2-Bir meshde ki gereksiz vertexleri nasıl silebilirim. Delete yapınca şekil bozuluyor.
3-Bazen 3D max sahneyi döndürürken şekilleri göstermiyor onların yerine içi boş küpler gösteriyor. Bu durumu nasıl düzeltebilirim.
4-Meshde vertex modda split yapıyorum ama çok fazla gereksiz verytex ortaya çıkıyor vede sadece istediğim yere split uygulayamıyorum. Bunun başka bir yöntemi varmı.
5-Arkadaşlar kenarları yumuşatmak için champerdan bahsetmişler ama istenen sonucu vermiyor. Mesh Smooth ve Champer dışında yumuşatma için bir yol varmı.
Şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar...
Cvp
1. resmin alfasını al
sonra bump veya displace kaplama yöntemlerine çalış
2. vertexleri seç sağdaki menüden remove yap
3. view>adaptive degration kısayolu (o) harfi
4. istediğin yerlerden split yapmak istiyosan, istediğin gibi bi line çiz
line´ı compound objectden shape merge ile objeye yüzey olarak ilave et sonra polygon modundan işlemine(çıkar) devam et
5. istenilen sonuç ne?
şöyle yapabilirsin ama
kenarları bir ya da iki kere chamfer yap(çok yüksek değer olmasın) sonra polygon moduna geç sadece o kenarları seç ve menüden smooting groupsa gelip ordan herhangi bir sayıya tıkla, sonra polygon modunu kapa
Cvp
DreaMale teşekkür ediyorum ancak birinci sorum kaplama ile ilgili değil veya cevabı ben anlamadım. Benim yapmak istediğim şu: diyelim photoshopta belli renkteki bir alanı sildik ve geriye bir şekil kaldı. Ben bu şekli mesh gibi bir hale getirmek istiyorum. Normalde bunun için resmi bir planeye kaplama yapıp mesela front görünümüne geçip resmin istenen kısımları spline ile çiziliyor sonra ortaya çıkan çerçeve extrude edilip obje elde ediliyor. Fakat bu hem uzun zaman alıyor hemde çizgi istenen kadar iyi olmuyor. Diyelim resmin istenmeyen kısımlarını transparant yaptık. Kalan şekli 3d objesi haline getiremezmiyiz.
champerla ilgili olarakta, champer sadece köşeleri düzleştiriyor. Benim istediğim ise kenarların keskinliğimi azaltmak. Mesh smoothd bunu iyi yapmak için kenarlara birer sıra vertex eklenmeli fakat mesela bir yazı için bu çok uğraştırıcı olur. Direk mesh soomoth da şekli bozuyor.
Yardımların için sağol.
Cvp
1- öyle bi yöntem yok olsaydı zaten herkes 3dci olur bi zorluğu kalmazdı, dicplacement ile jpgler üzerinden boyutlandırma yapabilirsin ama 3d objesi haline getiremezsin sihirli bi yolu yoksa şayet.
2- Delete yerine remove u kullanabilirsin
3-sorun ekran kartının yetersizliğinden yada görüntü ayarlarından kaynaklı olabilir, konfigürasyonun hakkında bilgi verirsen yardımcı olabiliriz.(bounding box aktif değilse tabi)
4- Dremale anlatmış tekrarlamanın anlamı yok
5- chamfer sadece köşeleri düzleştirmez pahlamak istediğin edge i seçip ona chamfer atarsan o kenarıda kırmış yumuşatmış olursun.
Cvp
öyle bi yöntem var :)
belki yanlış anlıyor olabilirim :p
fotoşoktayken sadece istediğin alan için bir seçim alanı oluştur
yani pen ya da lasso ile istediğin yeri seç
sorna sağklik yapıp make work path de
değeri 0,5 yap
sonra file>export>paths to illistrator
sonra maxi aç
File>import>ai ;)
Cvp
yardımlarınız için teşekkür ederim. sizide yordum hakkınızı helal edin. dediklerinizi deneyeceğim. DreaMale İnşallah dediğin yöntem işe yarar.Bu arada yanlış başlığımdan dolayı özür diliyorum. tekrar teşekkür ederim.