3ds max ve ai format sorunu
3ds max ve ai format sorunu
Herkese selam;Photoshopta ai olarak kayıt ettiğim dosyayı 3d max de import da ai olarak alamıyorum hata veriyo.Acaba photoshoptamı
yanlış bir işlem yapıyorum.Bir türlü başaramadım.Yardımlarınızı bekliyorum.Hepinize şimdiden tşk...
Cvp
Pek bi çözümüm yok ama bence photoshop dosyasını corele yada freehande al ordan export et corel yada freehand .ai formatını max rahatlıkla okur....Kolay gelsin
Cvp
Photoshop ta ai olarak export ettikten sonra mak e import ederek bu işlemi yapmaya calisiyorsun dimi?
Cvp
Merhaba Arkadaşım, eğer yanlış anlamıyorsam olan şu, PS´de yaptığın iş bitmap´tır. Oysa max vektörel çalışır. Eren´in dediği gibi, corel, freehand gibi vektörel olarak çalışan bir programda dönüştürmelisin. yani konturlarını çizmelisin. ondan sonra max´e.
Bir de corel ´in trace diye bir yardımvı programı vardır. onu kullanarak bitmap dosyaları otomatik olarak vektörel hale getirebilirsin ama çok da hassas olmuyor.
Kolay gelsin umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sağlıcakla...
Cvp
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=234[/url]
EPS, AI, PS gibi formatların bir çok versiyonu ve çeşidi var. Bu formatlar hem vektörel hem de bitişlem (pixellerden oluşan) bilgileri aynı anda saklayabiliyorlar. Save As gibi bir komutla AI kaydetmek ile File >> Export ile Path katmanını seçip çıkış almak arasında fark var. Bu işlem dökümanı değil seçilen Path katmanını export ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Photoshop 4.0´dan beri var ve Max 2.XX ´dan beri bu özellik kullanılıyor.
Photoshop, Freehand vb. gibi programlardaki path oluşturma olayı Max´dekine göre çok daha esnek. Eğri formlar çok rahat oluşturulabiliyor. Seçim alanını Path´e çevirip font özelliği taşımayan veya max´de oluşturulamayan yazılar için de oldukça iyi sonuç elde edilebilir.