araba modellerken plane ler neden ters görünüyor?
araba modellerken plane ler neden ters görünüyor?
herkese selam. üstadlarıma bir sorum olacaktı. studio max 8 kullanıyorum ve genellikle araba modelliyorum. referans resimlerim tam modelin bitmesine yakın bir zamanda 180 derece ters dönüyor ve modellemeye devam edemiyorum. acaba bu sorunu sadece ben mi yaşıyorum yoksa daha önce böyle birşeyle karşılaşıp halleden varmı?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/nzT49d00S.jpg
Cvp
1- bu ters dönme devamlımı oluyor?
2- hiç max i silip tekrar kurmayı denedinmi?
Cvp
evet dostum sürekli olarak bu sorunla karşılaşıyorum ben.
yapmadığım şey kalmadı. eski bilgisayarımda da yapıyordu aynı şeyi. şimdi yeni bir sistem aldım ve aynı sorunla burada da karşılaşınca bir soriyim dedim. studio max i tekrar silip yeniden yükledim daha önce ama yine aynısını yapıyor.
ama genellikle şu gibi durumlarda yapıyo.
mesela bir poligon üzerinde (arabanın farları gibi) kabartma(bump) yapıyorum. kabartma değerini arttırdıktan sonra plane ler ters dönüyo. nedenini bir türlü anlamadım. kafasına göre iş yapıyo işte. sizce neden olabilir???
Cvp
orjinal olmayan max lerde birkaç özelliğin kullanılmasından sonra "örneğin mesh smooth, biped" programın hata verebildiğini duymuştum, bump değerinin artırılması da o hata listesine eklenebilir, eğer max orjinal değilse tabi. Ama bu problemin oluşmasında başka bir sebep var mı bilmiyorum. bence çizimin dosyasını başka bir cd´den kurulmuş max ile dene. o durumda problem oluşmazsa elindeki max hatalı demektir.
Cvp
limit kardeş dediğini aynen arkadaşın bilgisayarda uyguladım ve başka bir max le uygladım, tekrar aynı problemle karşılaştık. kafayı yemek üzereyim. arkadaşta şaşırdı ne olup bittiğine o da anlam veremedi. uzun yıllardır max kullanmasına rağmen o da ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyormuş. bu arada onun da max i orjinal değil. belki dediğin doğru olabilir;)