mekanik tasarım
mekanik tasarım
MErhaba arkadaşlar..
Ben makina kontrüksiyon teknikeri olduğum için pek bina çizimlerinden anlamıyorum.
Ben de mekanik çizimlerde 3ds max´i kullanmak istiyorum.Ancak gördüğüm o teferruatlı çizimleri nasıl yapılacağını pek kafam basmıyor..
Mesela çok teferruatlı bir makina var ve onu 3ds de modelleyebilir miyim?Yoksa başka bir programda modelleyip 3ds max´e mi atmalıyım?
Ayrıca başka yerde modellerken 3ds max´e attığımda sorun yaşamamak için ne gibi şeyler yapmalıyım?
Cvp
merhaba tarkan
bende makinacıyım. bizim için Autocad vazgecilmezdir. bunun yanında solid works veya catia mekanikçiler için daha faydalıdır diye düşünüyorum. ama bu max kullanmamalısın demek değil elbette. ben de kullanıyorum max i.
max te aklına gelebilecek herşeyi yapabilirsin. sadece tecrube edinmen gerek tek şart bu. aslında bu tecrube şartı bütün programlar için geçerli elbette.
bunun dısında Autocad veya solid te yaptıın çizimleri max e atabilir, malzeme kaplayabilir ve render alabilirsin.
karar senin, kolay gelsin[I:)]
Cvp
peki dostum saol ama..
mesela autocad max´e atacağımız dosya ile çalışırken ne gibi ayarlar yapmalıyım.
Örneğin layerlarla mı çalışmalıyım..
çizimi 0,0,0 noktasına mı taşımalıyım.
thickness kaç olmalı.
Cvp
bu 2 programla calışacaksan eğer bu sitedeki cad ve max forumları ve dökümanlarını takip etmeni öneririm.
max i açıp autocad dosyanı import ettiğinde birkaç değişik şekilde çizimini çağırabiliyorsun. layer a gore, renklere gore vs... ama layer herzaman tavsiyedir.
çizimi 0,0,0 noktasına taşımak açıkçası benim izlediğim bir yol değildir. yani ben boole bişiye gerek duymuyorum daha doorusu.bu senin kendini bu şekilde rahat hisstmenle ilgili bi durum bence[;)]
başını en cok aarıtacak konuya gelince, autocad ten max e çizimini atınca yuvarlak hatlara sahip cisimlerin kırıklı bir yapıda cıkabilir max te. bunun cevabı aşağıda verdiğim linkte
http://www.tr3d.com/index.php?f=28&oku=499&id=forum
kolay gelsin