Karakterde ağız ve diş modelleme & animasyon

Karakterde ağız ve diş modelleme & animasyon

molloy

Bir karakter modelledim. Ağız ve dişlerini nasıl modellemeliyim? Dişler ayrı bir parça olarak mı karakterin ağzının içine konulmalı, -böyle olursa karakterin ağzını morph ile anime ederken dişleri nasıl oynatacağız?- Yoksa dişler ağızla birlikte tek parça mı olmalı? Böyle modellediğimde de morphla ağızın çeşitli varyasyonlarını yaparken dişler de bazen eğilip bükülmekte ve problem çıkmakta. Webde çok aramam arğmen bu konuyla ilgili sağlıklı bir ders bulamadım.

Siz dişleri nasıl moddeliyorsunuz ve animasyonunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

2007-01-21 00:16:33

Cvp

Quick_Pilot

dişler, dil, kafa, gözler böyle yapman mantıklı olanıdır.

2007-01-19 22:20:04

Cvp

molloy

Peki animasyonu hakkında da bilgi verebilir misiniz? Çeneyi aşağı indirdiğimde dişleri de senkronize olarak nasıl aşağı indirebilirim? Dişler ve surat ayrı ayrı modellendiğinde animasyon yaparken bir senkron problemi oluyor. Bunu nasıl engellerim?

2007-01-19 22:36:37

Cvp

3d-anim

kafa içine bir adet çene için ayrı bir bone ve ust dişler için ayrı bir bon yerleştir... kafa için olan bone ye bu iki bone yi link ile kafa bonesine bağla.Ust diş bonesine ust dişleri bağla(link), alt dişleride çene bonesine link ile bağla.Modifirede morf un üstüne skin modifierini koy aksi taktirde morf çalışmayacaktır. Skin modifierinde bu üç boneden kafa ve çane bonelerini ekle .Zarf (envolepe ) ayarlarını bonelere göre ayarla.Alt çene bonesi sadece alt çeneyi hareketlendirsin.Ust taraftaki diş zaten kafatasından bağımsız olamayacağından dudak daki morflar zaten anaotomik olduktan sonra ust dişler tuhaf gözükmez.

Alt çneyi rotate ile döndürerek açabilirsin.Mof larda ise alt çene açık pozu tekrardan yapman zaten mantıksız olur.

Umarım yardımcı olmusumdur.

2007-01-20 09:27:49

Cvp

molloy

Teşekkürler... hemen deniycem...

2007-01-20 23:40:28

Cvp

molloy

Yöntem işe yaradı, teşekkürler...:)))

2007-01-21 00:16:33