10.000.000 polygonla yapılan bina
10.000.000 polygonla yapılan bina
Merhaba 7 katlı bir bina çalışmasında toplam polygon sayısı 10 milyon. Bina kapı, pencere, balkon, balkon ışığı, balkon demirleri, pencere arkasına yaptığım perdelerden oluşuyor. 10 milyon polygon sizce normal mi? yoksa 7 katlı bu özelliklere sahip bir bina için fazla mı? Binanın renderını yarın almayı düşünüyorum ("sürekli out of memory yüzünden kapanıyor,yarın 2 gb takıp denicem") Renderı alınca tamamlanmış işler kısmına koyucam. Bina yapanlar harcadıkları polygon sayısını yazarsa sevinirim. İyi çalışmalar
Cvp
1[:)4].[:)4][:)4][:)4].[:)4][:)4][:)4]poygon imkansız gibi, yani en sağlam makinanın bile böyle bir dosyayı açacağını sanmıyorum. bir hatan olsa gerek, bir sıfır fazla yazmış olmayasın. yok yanlış yazmadıysan sana tavsiyem dosyayı silip en baştan modellemen.
Cvp
niye olmazmı filmlerde :D zannediyorsun 1 milyon poly kulanıyorlar dadaist. lordofbody sana gelince hımm gereksiz detayların olduğu için bu kadar artan bir yüzey sayın var eğer renderde görünmüyecek yerler varsa oranın detaylarını düşürmeni söyliyebilriim renderde görünmücek çünkü sahneye ağırlık yapması pek güzel olmaz onun için onları kaldırırsan sahnende hafiflemeler olabilir.
Cvp
Herkese merhaba. Arkadaşım 10.000.000 polygon ve memory hatası. Bunu 2gb lık ram paklamaz. Render ı alırken Net Render ı kullanmanı tavsiye ederim. Kendi bilgisayarından tek kare renderı 10 a 100 e 1000 e bölerek veya istediğin bi sayıya bölerek parça parça render alıp bunların birleştirilmesini sağlayabilirsin net render da. Dersler bölümünden Hazar Değirmenci arkadaşımın Net Render dersini izlemeni tavsiye ederim. Hazar Değirmenci de o video da bir bilgisayardan tek kare renderı parçalayarak alıyor. Kolay gelsin. Ram arttırımı derdine derman olmaz.
Cvp
10.000.000 milyon poligon olan bir sahneyi render aldım daha önce
render süresi yaklaşık olarak 1,5-2 saat civarında sürmüştü
ama benim sahnemde 7 katlı 14 tane bina 50 ye yakın 3d ağaç şezlong vs vs gibi şeyler vardı ve bu kadar poligon içermesi normaldi
ama senin sadece 1 binada bu kadar poligon a ulaşman ı pek anlayamadım açıkcası :)
bilgisayarının özellikleri nasıl bilmiyorum ama o sahneyi nasıl render alabileceğin konusunda bi fikir veriyim
ya windows un 64 bit olması lazım yada 3gb olayını yapman lazım (3gb olayını forumda araştırırsan bulabilirsin)
windows bir programa maximum 1.65 gb ram kullandırıyor daha sonra otomatik olarak program kapanıyor.o yüzden ne kadar ram takarsan tak bu sahneyi tek bir defada xp 32 bit ile render alman zor gözüküyor.
kolay gelsin
Cvp
marvell :S ya bunun bir ayarı yokmuydu 32 bit likte açılış ram miktarını ayarlandığı bir yer vardı bilgisayarım özelikler gelişmiş başlangıç kurtarma ayarları oradan sonra düzenleden bir şeyler yapılıyordu ama :S benim okadar ram im ve ihtiyacım olmadığı için :D bilmiyorum ayarını
Cvp
istersen 20.000.000 da yapabilirsin normal olmaması için sebep yok bu senin elinde soru bana bir acaip geldi kaç poligon istersen okadar yaparsın .
ama alpha kanallı resimlerle parmaklıkları falan yaparsan senin avantajınadır yada perdeler için sadece resim kullansan
Cvp
10 milyon polygon kullanarak sınırı açmışım. En çok polygonu sanıyorum perdeler kullanıyor bende, birde balkon demirleri. Modelleme yaparken, kullanmadığım objeleri sakladığımda sahne hızı artıyor. Ancak grubu symmetri yaparken saklasanızda ekranda varmış gibi düşünülüyor ve FPS hızınızda artış olmuyor.
Total
Polys: 10.187.032
Verts: 7.381.362
FPS: 0,02
Bilgisayarım
AMD 2500+, Ati 9700 pro, 2gb ram (overclocksuz kullanıyorum)
Sahne şu an renderlanmaya başlandı. Bakalım ne kadar sürücek [S13]
Cvp
V-Ray exception
UNHANDLED EXCEPTION: Memory allocation failure
Press Cancel to abort rendering or OK to continue
:) Render yarım kaldı
Cvp
3gb yapmadan alamazsın =)