XSI , 3D MAX dan açık ara hızlı
XSI , 3D MAX dan açık ara hızlı
Arkadaşlar çok basit bir deneme yapın, 3D MAX ya da XSI de bir model yapın polygon sayısını arttırın, örneğin 3D MAX yavaşlayacak duruma gelene kadar yapın ( yani sağa sola çevirirken takılıcak hale) sonra bunu bir XSI e atın ve hızı görün. 3D MAX takılırken , inanılmaz yavaşlarken, XSI aynı modelin 2 kat fazla polygon face inde bile, açık ara maxdan önde. Ben hem 3d max hem XSI kullanıyorum. Bunu paylaşmak istedim. Modellememi 3D MAX da, Animasyonlarımı XSI de yapıyorum. Modellemede 3D MAX ın toollarına daha çok hakimim, ve 3d max daha kolay geliyor bana. Ancak yavaş yavaş tamamen XSI e geçmeyi düşünüyorum. Beni bağlıyan tek birşey var oda VRAY in XSI versiyonunun olmayışı. Umarım bir gün çıkar
Cvp
Yanlış anlama ama programın openGl veya DirectX kullanım hızı ile programın işlem hızı arasında çok fark olduğunu düşünüyoum. Her 3boyutlu animasyon programı kendi içerisinde OpenGL donanımını kullanabilmek için farklı API içerir. Max9 bunu güncelleştirerek bariz şekilde hızlandığını iddia ediyorsa demekki burada programın hızı ile ekran kartı kullanım performansının bir alakası olmadığını anlıyoruz. Elbetteki programlar arasındaki bazı farklılıklar cazibeli gelebilir ama sizin açınızdan en iyi bildiğiniz ve öğrenmeye devam ettiğiniz programa odaklanmanızı ve dikkatinizi dağıtmamanızı tavsiye ediyorum. 2 efektin renkleri ile iki objenin dönmesi sizi hemen heyecanlandırmasın. XSI elbet hızlıdır. Nihayetinde yeni bir yapı. MAx gibi varolan yapının sürekli güncellenmesi ile ilerlemiyor. Ama bu tür teknik farklılıkların sebebini iyi araştırmak lazım. Sonra ilerde umduğunzu bulamayıp hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Nihayetinde burada XSI kullanmayan hiç kimse nekadar arızalı ve göçen bir program olduğunu bilmez. Ve max gibi pluginlerin XSı için üretilemediğini. O yüzden daha önce söylediğim gibi senin farkettiğin şey yeni birşey değil ama ben iki programın sadece ekran performansı için heveslendirici derecede farklı görünmesinin hatalı olduğunu düşünüyorum. Nazicane deneyimlerime dayanarak tavsiyemi paylaştım. umarım yanlış anlaşılmamışımdır.
Cvp
lordofbody;
Verdiğiniz bu oraları rakamsal ifadelerle desteklerseniz daha faydalı olacaktır. XSI´nın sahnede çok yüksek polygonlara çıktığı zaten eskiden beri bilinen bir şey. Ancak max9´un directX performansı 32 Bit´de bile daha önceki versiyonlarından çok farklı.
XSI için Vray şu anda yapılıyormuş. Ne zaman çıkacağı bilinmez.
[img]http://www.spot3d.com/vray/images/xsi/vray-xsi.png[/img]
Ama maya versiyonunun daha önce çıkacağı yüksek biri ihtimal. Singapur fuarında 2007 2.çeyrekgibi bişey telaffuz etmişler.
Cvp
Evet kalimba Vray sitesinde de maya için yapmaya başladıkları ve lightwave,XSI gibi 3D programlar içinde yapacaklarını söylüyorlar. Ancak kesin bir tarih vermiyorlar.
Emre, ekran hızı benim için çok önemli. Yani sırf bu özellik yüzünden başka 3D ye geçebilirim. Çünkü 3D MAX da bir çok işimde fazla detaya takılmalar yüzünden giremiyorum. Ve birde ben anti alising olmadan 3D yapmayı hiç sevmiyorum(onsuz zevk almıyorum). Bunuda aktif yapınca max iyice yavaşlıyor. Ama elinde güçlü ekran kartı (yani max driverlı özel ekran kartları ) olanlar varsa, bu sorunlarla karşılaşmazlar. Öyle durumda olsaydım max ile devam ederdim. DirectX modu 3D MAX ın OPENGL e göre daha hızlı. Ancak DirectX modunda benim ekran kartından kaynaklanıyor sanırım MAX sürekli çöküyor, OPENGL de ise çökme yaşamadım. OPENGL seçmemin ikinci sebebide anti alising olayını desteklemesi. Ekran kartın ati 9700 pro. Ama şuna eminim MAX şu anda windows 95,98,me gibi ilerliyor, oda birgün XP gibi devrim yapacak versiyonunu çıkartıcak ve çökmeler %90 azalıcak.
3D MAX, MAYA , XSI vs.. Nette bunlarla yapılmış çalışmaları incelemiştim. En kaliteli en güzel çalışmalar hep 3D MAX la modellenmişti. (bunun sebebi çok kullanıcadan kaynakladabilir).
Dediğin doğru hangisini kullanmayı iyi biliyorsak onu kullanmalıyız. Uçak arabadan hızlı, ancak kullanmasını bilmedikten sonra uçakla gideceğimiz yere varamayız
Cvp
evet xsi max a göre çok daha hızlı
modeleme olayına katılmıyorum modelemede zaten max ten önce olduğu konu araçları max a oranla daha derli toplu her bölümü ayrı kaldı ki marge tool seçimlerde çok daha kolaylık sağlıyor vartex ve edge ve poligonları başka araçlara geçmeden düzenleyebiliyor kaldıki seçimlerde de çok kolaylık sunuyor tek tek seçmek yerine bir yeri seçtikten sonra alt tuşuna basılı iken diğer yeri seçebiliyorsun buda avantajdır modelemede hız kazandırıyor maxtan daha hızlı birte wiew portları karışık kaplama bölümü maxdan daha zor ve karışık ben tam tersini yapıyorum modeli xsi ile kaplamaları 3ds max ile yapıyorum max ın kaplama systemi daha kolay xsi ye göre ama model daha kolay oluyor ekran patlatma problemi olmuyor en azından v ray ı bende bekliyorum