Dağ yada Deniz yapma sorunu...
Dağ yada Deniz yapma sorunu...
Arkadaşlar Max te oluşturulan bir plane´in üzerinde polygon sayısını arttırmadan nasıl dağ yada deniz yapabiliriz. Tabi bir de görüntünün düzgün yani kırık kırık olmaması lazım. Ya da böyle birşey yapmak mümkün mü?
Cvp
eğer dağ mekanın temel unsurlarından bir değilse, backrounda resim olarak atmanı tavsiye ederim, ama mekanın temel unsurlarınan biriyse kabaca modelleyip kaplamayla halletmeni tavsiye ederim. denizi tamamen kaplamayla yapman mümkün, bunun için noise işini görecektir. ya da mental ray ikullanıyor ocean.. tabi daha profesyonel birşeyler istiyorsan ve poylgon olsada olur diyorsan terrain gibi birşey işini görecektir.
Cvp
displace mapping [I:)]
Cvp
Aslında sahne oldukça kalabalık zaten ve dağda sahnenin önemli bir parçası. Bu "Displace Mapping" hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz?
Cvp
dreamscape plugini ile yine displace map mantigi ile fircayla boyayarak istedigin gibi dag yapabilirsin. Displace kisaca siyah ve beyaza gore yukseklik ve alcaklik tanimi saglayan bir yoldur
Cvp
Yardımlarınız için teşekkürler. konuyu biraz da deneyerek kavradım. yardım edeceğinizi umarak bir soru daha sormak istiyorum.
Sahneye "Kar Animasyonu" eklemek istiyorum. Particle Systems bölümünden Snow oluşturuyorum. aniamsyonu da veriyorum. buraya kadar herşey tamam. Ama Particle taneciklerine kar görüntüsünü bir türlü veremiyorum. Diğer Particle´larda da denedim ama sonuç alamadım. Bu Particle taneciklerine herhangi bir maddenin görüntüsü nasıl verilir?
Yeni Soru
Arkadaşlar yeni bir konu açmak istemiyorum. Fakat soruma cevap alamadım. Tekrar sormak istiyorum.
Sahneye "Kar Animasyonu" eklemek istiyorum. Particle Systems bölümünden Snow oluşturuyorum. aniamsyonu da veriyorum. buraya kadar herşey tamam. Ama Particle taneciklerine kar görüntüsünü bir türlü veremiyorum. Diğer Particle´larda da denedim ama sonuç alamadım. Bu Particle taneciklerine herhangi bir maddenin görüntüsü nasıl verilir?
Cevaplarsanız çok sevinirim. İki gündür çalışma üzerinde Tek bir şey yapamadım. Hala arıyorum ama bulamadım.
Cvp
particle flow kullan derim benim icin daha esnek geliyor ancak normal partikul sistemleri ilede bunu elde edebilirsin , bunun icin olusturdugun partikule material ediyorden material atayarak gerekli kaplamayi yapman gerekir kolay gelsin
Cvp
bence particle flow böyle biranimasyon için gereksiz, snowun ayarlarını aslında az kurcalasan bulacaksın. ya da forum "kar" diye aratsan emin ol karşına çıkacak.
Cvp
Cevaplarınız için teşekkürler ama material editor de kaplama yapıp Particle a atıyorum Quick Render aldığımda görüntü değişmiyor. Particle Flow kullandım Particle View penceresinden kaplama yaptım yine sonuç değişmedi. Forumda arama yaptım lakin hep alakasız şeyler karşıma çıktı. Daha fazla yardım edebilir misiniz?