Biped´de göz linkleme sorunu!!

Biped´de göz linkleme sorunu!!

Rival2000

Arkadaşlar sorun şu: karakterin gözlerini biped´e linkliyoruz, fakat karaktere mocap yüklediğimizde, ya da kafasını hareket ettirdiğimizde gözler yerinden fırlıyor.

Bu sorunu çözebilen var mı?

Selamlar..

2006-12-02 17:04:27

Cvp

Rival2000

Sahneyi aşağıdaki adrese yükledim. İlgilenen arkadaşlar sorunun ne olduğunu gözleri biped´in head´ine linkleyip time slider´ı 50. frame´e çekerek anlayabilirler.

karakter belini bükünce gözler yuvalarından fırlıyor. Siz daha önce bu sorunla karşılaştınız mı? Ben yıllardır bu sorunla boğuşuyorum, eskiden skin yöntemler ile hallederdim, ama nedense şimdi o yöntemlerde işe yaramıyor.

Adres : http://rapidshare.com/files/5464982/test_sahne.rar
Selamlar..

2006-11-30 18:11:46

Cvp

Çaylak

hocam sahneyi indiriyorum bakacagim su an vait yok ama bakacagim en gec yarina kolay gelsin

2006-11-30 19:14:26

Cvp

CY

dostum ben baktım ama bişey yok.sen link etmemişsinki.link ederken ilk önce gözü seç sonra kafayı seç.ben yaptım oldu.kolay gelsin.

2006-12-01 10:06:37

Cvp

Quick_Pilot

Sevgili Caner amaç gözlerin kafatasıyla birliikte gitmesi değil. Gittikten sonra göz yuvalarından kaymaması. 50. Frame de modelin yüzüne baktığında gözler yuvalardan kaymış görünüyor. Arkadaşım merhaba gözler yerinden fırlamıyor. Kayan kısım kafanın kendisi. Yapman gereken tek şey (Bu benim kendi izlemiş olduğum bir yol ve doğruluğunun tartışılacağı bir yol olabilir.) Skin uyguladığın Kafayı seç Animation ==>Constraints ==> Position Constraints uygula ve kafatasına (burakBIP_ Head) tıkla. Sağ tarafta açılacak olan Motion kısmındaki Position Constraints´in alt kısmında yer alan Keep Initial Offset´i tıkla. Bütün işlem bu kadar. Yani kısacası kafa nesnesinin pozisyonunu bulunmuş olduğu konumda kafatasının pozisyonuna hizalamış oldun. Çalışmalarında kolaylıklar dilerim. Çalışmanın yeni hali linkte yer alıyor;
http://depositfiles.com/files/411825

2006-12-01 13:54:12

Cvp

CY

sorun tam olarak anlaşılmadı ozaman.şimdi ben her zaman yapıyorum.gözler kafaya (select and link ile)link edilir.sonra gözlerin hedefi olarak bi dummy nesnesi konur.gözler tekrar animation>constraints>lookat constraint ile dummye bağlanır.ben aynı şekilde daha yeni kedi yaptım.hiç sorun çıkmadı.>>>>saygılarr<<<<<

2006-12-01 14:37:11

Cvp

Çaylak

bende ogrenmis oldum:)

2006-12-01 17:31:09

Cvp

Rival2000

Quick_Pilot dediklerini aynen yaptım ve oldu, daha doğrusu Max´in içinde ne olduysa, ne değiştiyse tüm ayarlar düzeldi. Yani constraint´i kaldırarak tekrar denedim, önceki bozuk sahneyi tekrar açtım. Ve constraint´e gerek kalmadan halloldu. İşte beni deli eden de bu:)

İşin garip tarafı, Burak karakteri hariç tüm karakterler sorunsuz çalışıyorken Burak sorunlu çalışıyordu. Neden sadece bazı modellerde bu sorun oluyor anlamış değilim.

Normalde yukarıdaki arkadaşların modellerinde doğrudan linkleyince problem olmaması çok normal, çünkü bende de olmuyor bazı modellerde. Ama Burak gibi lanet modellerin neyi varsa, muhakkak problem çıkıyor:)

Teşekkürler..

2006-12-02 15:50:02

Cvp

Quick_Pilot

Merhaba arkadaşlar. Ben şimdiye kadar böyle bir sorunla karşılaşmadım. Belki de ben bonelerle uğraştığım içindir. Şu ana kadar hiç bir modeli character studio ile donatmadım ve nasıl kullanılır bilmiyorum :) hep bone kullandım ve herhangi bir sorun olmadı. Herkese çalışmalarında başarılar arkadaşlar. (Riglemede herhangi bir sorun yaşarsanız elimden geldiğince bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışırım.)

2006-12-02 17:04:27