particle sistemi ile yağmur ve kar yapımı

particle sistemi ile yağmur ve kar yapımı

dede

arkadaşlar parcacık sistemiyle yağmur ve kar nasıl yapılır
yardımcı olursanız sevinirim
iyi çalışmalar

2007-08-07 09:00:25

Cvp

kill_the_artist

dedeciğim zaten kar için particle system´da snow var, bu işini en iyi şekilde görür.
viewport count: sahnedeki tanecik sayısı
render count: renderdaki tanecik sayısı
flake size: taneciklerin boyutu
speed: taneciklerin düşüş hızları
variation: taneciklerin düşüş sırasında hareketlerindeki değişme oranı.
tumble: sixpoint ve triangleların yuvarlanarak düşmesi
tumble rate: yuvarlanma hızı

flakes, dots, ticks taneciklerin sahnede görünme şekli.

render
sixpoint, triangle, face; parçacıkların renderda görünme şekilleri.

timing:
start: taneciklerin düşmeye başlama zamanı
end: bitme zamanı


bu ayarları kurcalayarak karda yapabilirsin, yağmurda. kolay gele

2006-11-21 23:11:41

Cvp

dede

sağolasın

2006-11-22 12:23:15

Cvp

Deadbeat

Yağmura örnek olarak ufak bişey yaptım. (Biraz amatörce oldu, yeni kasıyorumda (particle).)

particlelerin silinme işini yanlış yaptım. 2 inci çarpışmada silmem gerekiyordu. Ben belli bi zaman sonra sildirdim (kalkmam gerekiyorda, uğraşamadım. Akşam üzeri yeniden bakarım ) :P

(max 8 ile yapıldı.)

Video
Edit (Adresi sildim. Aşağıya, bundan daha öğretici olduğunu düşündüğüm yeni bi dosya hazırladım. )

Dosya =>
Edit (Adresi sildim. Aşağıya, bundan daha öğretici olduğunu düşündüğüm yeni bi dosya hazırladım. )

2006-11-22 13:45:31

Cvp

dede

kardeş eline sağlık güzel olmuş
peki yağmur görüntüsü nasıl verebiliriz ?
yardımların için sağolasın.

2006-11-22 15:04:18

Cvp

dede

materyal kaplamayı başardım ama yağmur görüntüsü veremedim
yani damla seklinde değilde prizma olarak gözüküyor bilgi verirseniz sevinirim
kolay gelsin

2006-11-22 15:11:59

Cvp

Deadbeat

particle hakkında hiç bir bilgin yokmuydu?
Forumda particle ilgili bir kaç konunu görmüştüm. Particle kastığını düşünerek böyle bişey hazırladım.

Şuan makina meşgul de (sadece internete girebiliyorum. )
Akşam üzeri makinanın işi bitmiş olur. Bir iki resimle anlatmaya çalışırım.

edit: Yada yazayım =>
Display dan TYPE seçeneğini GEOMETRY ye getir.
ilk event e SHAPE INSTANCE koyup, (Sağındaki menüden) modellediğin damlayı yı seç.

2006-11-22 15:16:00

Cvp

dede

ALLAH razıolsun Kardeş

2006-11-22 17:15:13

Cvp

Deadbeat

Yeniden bir şey hazırladım (aslında dün akşamda hazırlamıştım ama, render sırasında max kapandı [:)?] )

Umarım işini görür.

Resimli açıklamalar =>


[img]http://img360.imageshack.us/img360/2909/yagmur01vj2.jpg[/img]

[img]http://img360.imageshack.us/img360/8683/yagmur02wg8.jpg[/img]

[img]http://img299.imageshack.us/img299/888/yagmur03sy0.jpg[/img]

(Bi hatam yoktur umarım [:)1] )


Max Dosyası (max 8) =>

[url]http://rapidshare.com/files/4517726/Yagmur.rar.html[/url]

kolay gelsin.

2006-11-23 17:00:13

Cvp

Deadbeat

10 numaradaki "Collision" olmalıydı. "Collision Spawn" yapmışım. Gerçi bir önemi yok (değişen bir şey yok ) ama olması gereken oydu.

ve
Damlaların, sahnende bir şeye çarpıp yere düşecekse (örneğin, hazırladığın bi karekterin üzerine yağmur yağıyor, Suratından su süzülüp çenesinden aşağı düşecek ) bunu "speed by surface", "spawn" ve yer çekimi ile halledebilirsin.
"Speed by surface" objenin üzerinden yerçekimi yardımı ile akmasını sağlayacak.
"Spawn" da, damlanın arkasından gelen ıslaklık için kullanılacak.
ve yine yer çekimi yardımı ile aşağı düşecek.

istediğim gibi bi resim bulamadım (yukarda anlattığım, karakter suratından akan su damlaları gibi. ) ama şu örnekte açıklar durumu => [img]http://wvs.topleftpixel.com/photos/2006/04/sandra_closeup_rain_glass_01.jpg[/img]


Konu hakkında daha iyi bilgi sahibi olanlar. Cevap vermek için tenezzül etmiyorlar (onlarda haklı galiba, yardım et, yardım et... sıkılmışlardır). En azından, hatam varsa düzeltirlerse iyi olur.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Kolay gelsin.

2006-11-23 19:10:07