Işıksız renderda görüntü parlaklığı
Işıksız renderda görüntü parlaklığı
Mrb arkadaşlar max 8 de render alıyorum fakat sahnede ışık olmamasına rağmen görüntü çok parlak çıkıyor.ışık eklediğim zaman etki etmiyor ama gölge veriyor. bu neden kaynaklanıyor..[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0U0Iayky1.jpg[/img]
Cvp
sitemizin dökümanlar/eski dersler bölümünde başlangıç seviyesindeki kullanıcılara yönelik birçok ışık ve render dersleri mevcut şu aşamada sizin için en doğrusunun temel dersleri inceleyerek başlamak olduğu kanaatindeyim. Işık, malzeme ve render mantığının anlatıldığı bu dersleri incelerseniz sorununuzun tek bir kaynağı olmadığını göreceksiniz. Zira mantığı bir kez kavrarsanız gelişiminiz hızla ilerleyecektir.
Cvp
büyük bir ihtimalle sorununuz,environment and effects>level 1,0 yaparsanız sahnenizdeki parlaklık normale dönecektir.
Cvp
öncelikle sahnede ışık olmadan render alınmaz, sahnede kaplama göremiyorum, kaplama olmadan ışığın doğru tepkileri vermesi düşünülemez, photon´ un ne olduğunu, nasıl hesaplandığını, sahneyi nasıl etkilediğini sahnedeki malzemenin bu ışığa nasıl tepki verdiğini hesaplayıp ayarlamaları yapmassak programın bütün bunları kendiliğinden yapmasını bekleyemeyiz. Bu noktada henüz başlangıç seviyesinde olan arkadaşlarımızın environment ayarlarıyla ezbere oynayarak sorunu gidermeye çalışması yerine aydınlatıcı dersleri takip edip uygulayarak kendilerine ve gelişimlerine daha kalıcı bir katkı sunacağı fikrindeyim. Son dönemde ortalıkta dolaşan render ayarları, malzeme ayarlarının bireysel gelişime anlık çözümler sunan, insanı tembelliğe alıştıran şeyler olduğunu düşünüyorum. Bu sahnede sorunun environmentle çözse bile yaşadığı bir başka ışık sorununda mantığı kavrayamamış olduğu için yine sıkıntıya düşecek. bu tip lazır lokma bilgilerin kalıcı olmadığı ve öğrenmeyi daha uzun ve zahmetli bir sürece soktuğunun altını çizmek gerek.
Re:Cvp
[quote=25610]öncelikle sahnede ışık olmadan render alınmaz, sahnede kaplama göremiyorum, kaplama olmadan ışığın doğru tepkileri vermesi düşünülemez, photon´ un ne olduğunu, nasıl hesaplandığını, sahneyi nasıl etkilediğini sahnedeki malzemenin bu ışığa nasıl tepki verdiğini hesaplayıp ayarlamaları yapmassak programın bütün bunları kendiliğinden yapmasını bekleyemeyiz. Bu noktada henüz başlangıç seviyesinde olan arkadaşlarımızın environment ayarlarıyla ezbere oynayarak sorunu gidermeye çalışması yerine aydınlatıcı dersleri takip edip uygulayarak kendilerine ve gelişimlerine daha kalıcı bir katkı sunacağı fikrindeyim. Son dönemde ortalıkta dolaşan render ayarları, malzeme ayarlarının bireysel gelişime anlık çözümler sunan, insanı tembelliğe alıştıran şeyler olduğunu düşünüyorum. Bu sahnede sorunun environmentle çözse bile yaşadığı bir başka ışık sorununda mantığı kavrayamamış olduğu için yine sıkıntıya düşecek. bu tip lazır lokma bilgilerin kalıcı olmadığı ve öğrenmeyi daha uzun ve zahmetli bir sürece soktuğunun altını çizmek gerek.[/quote]max programı başlattığınızda,3ds max sahneyi sabit bir yönü olmayan yaygın (diffuse) bir ışıkla aydınlatır.arkadaşımızda bu ışıktan bahsediyor.bir ışık oluşturduğunuzda,varsayılan ışık kapatılır ve sahne yeni ışık tarafından aydınlatılır.yani sahnede max in kendi ışıkları var.dolayısıyla arkadaşın sahnesinin aydınlık olmasının sebebi level in 1,0 fazla olduğu içindir.yeni başlayan arkadaşların render ve ışık ayarlarında neyin ne işe yaradığını bilmeden photon map le render almanın anlamsız olduğunu düşünüyorum.
modelleme,kaplama,ışıklar ve render bunları öğrenmenin yolu sadece derslerden geçmiyor,forumlarda bütün sorulara ve cevaplara bakmak,araştırmak,eski dersleri uygulamak ve tabiki çok çalışmaktan geçer.
Cvp
sahnedeki default ısıkları ve ne ise yaradıklarını bılıyorum troy aydınlatıcı acıklaman için tesekkurler ama render almak için sahneye en azından bir omni yerlestirmeyi ogrenmeden hazır cevaplarla arkadaslarımıza yardımcı olamayacagımızı dusunuyorum bana yapmıs oldugun bu bir paragraflık acıoklamayı daha onceki 2 cumlelik cevap yerine vermiş olsa idin bu sekilde bir yorum yapma ihtiyacı duymazdım. Kolay gelsin
Cvp
troy
haklısın...
ama burda işler böyle yürümüyo işte.
çok üzücü biliyorum. elden gelen bi şey yok.
bu arada rasim o kısım sahnenin genel olarak aydınlık değeridir.
hemen sol tarafındaki tint değeri sahnedeki ışık gören yerlerin rengi, hemen sağ tarafındaki de ışık almayan yerlerin rengidir(ambient)
eğer level 1 ise
bir de ambient değerini kontrol et
çünkü normalde ışık almayan bir yer karanlıktır
yani rengi siyah yap.
eğer bunu yaptıktan sonra da düzelmediyse
gizli olan objelerin içinde belki bir de ışık vardır
ona bakabilirsin