Morpher ve Biped
Morpher ve Biped
Arkadaşlar bu morpher modifier ne kadar bilgi saklıyor? Yani morph targetin tamamını mı saklıyor yoksa sadece değiştirilmiş vertexleri mi?
Birkaç karaktere basit yüz animasyonları yapmam lazım ve hepsinin başını gövdesinden ayırıp tekrar birleştirmekle uğraşmak istemiyorum. Eğer morpher sadece değiştirilmiş vertexlere ait bilgileri saklıyosa bütün vücudu morph target olarak göstermek işimi kolaylaştırır.
Bi de karakterlere biped koyulacak, skin modifer mı üstte olsun yoksa morpher mı?
Cvp
Son sorumu geri alıyorum. Skin üstte olacaktı, hatırladım [G1]
Cvp
Hocam şimdi şöööle anlatayım...[:)2] Ne diyorsun hocam aşmışsın sen galiba ağır oldu bu soru [:D]
Cvp
Eğer sadece vertexleri tutsaydı sanırım kafaları çıkarıp oynayıp tekrar birleştirmek zorunda kalmazdık.Zaten şimdiye kadar gördüğüm derslerin hepsinde bu şekilde anlatıldığına göre başka yolu yok herhalde.Aslında bana göre vertex daha iyi olurdu.Ben edit poly yapıp vertexlere animasyon veriyorum bazen tabi çok uğraştırmayacaksa.Ama iş büyükse bu çözüm değil tabiki.
Cvp
Oytun, daha aşamadık hocam, hala sorup öğrenmeye çalışıyoz.
Seke, ben de şimdiye kadar hep kafaları çıkarıp tekrar taktım ama bunu boşuna yaptığımızı düşünüyorum.
Örneğin sadece ağzını açtığımız morph targetin göz kapaklarına hiç dokunmadan açık bırakıyoruz, göz kapaklarını kapattığımız morph targetin de ağzına hiç dokunmuyoruz, animasyona geçince gözü kapalı olan halinden ağzı açık haline geçerken göz kapakları açılmıyor, sadece ağız açılıyor, oysa bu morph targetin göz kapakları açıktı, yani hiç dokunulmamıştı ama açıktı. Bu da bana değiştirilmemiş vertexlere ait bilginin morpher modifier´da saklanmadığını düşündürüyor.
Tabi ben de herkesin kafayı söküp tekrar taktığını gördüğüm için bu düşüncemde de emin olamıyorum.
Cvp
düşüncende haklısın, hiç oynamadığın vertexlerin etkisi olmuyor ya da olduğunun ben de farkında diilim. pehe, kolay gelsin.
Cvp
bi de yine de tüm vücuda morph vermemek, sadece kafaya vermek modifier ın hızlı çalışması ve seni manyak etmemesi adına iyi olacaktır.