akışkandan organik modele geçiş

akışkandan organik modele geçiş

rainbow

merhabalar...aylardır aradığım sorunun cevabını insallah burda bulurum arkadaşlar glu3d yada herhengi bi plugin yada teknikle oluşturduğumuz akışkanı önceden hazırladığımız organik modele nasıl dönüştürebiliriz, sizden ricam bu konunun cevabını tam olarak veremesseniz bile fikrinizi yazabilirsiniz şimdiden çok teşekkürler...[;)]

2006-11-09 08:17:47

Cvp

Obiwan Kenobi

fikir birkaç fikir olabilir
particle flow ve script bilgisi ile yapılabilir bakmak lazım belki tutorial vardır(scripti ile çok şey yapılabildiğini gördüm). Bir ikinciside poligonlarla yapılabilir Aslında ben pluginlerin sorunları çözmekten öte 3d yazılımlarının çekirdeği olan modelleme ve animasyon tekniklerini unutturduğunu düşünüyorum. Sanki realflow yada dreamscape olmadadan önce kimse deniz animasyonu veya dağ yapmamış gibi davranılıyor zamanla herkes inanmaya başlıyor. Aslında temel olan şey modelleme ve materyaldir. max 6 ile ilgili bir kitap vardı hatırlamıyorum ismini adamlar kitaplarına aldıkları bütün gerçekçi efektleri poligonlarla yapıyordu ve muazzam sonuçlar almışlar.Örneklemek gerekirse mayanın alevleri gibi alevler yapmışlardı poligonlarla.

Enazından ben böyle düşünüyorum. herhangi bir plugin kullanmadan sadece 3d yazılımı ile herşeyi modellemek, canlandırmak mümkündür.

2006-11-04 21:06:53

Cvp

kill_the_artist

eğer after effects kullanabiliyorsan, morp plugini bul, onunla hızlı ve kolay şekilde yapabilirsin. herşeyi max´te yapmaya kalkarsan hayal kırıklığına uğrarsın.

2006-11-04 22:49:27

Cvp

chrome_nickel

o şekilde morphing sıvı dönüşümünü kurtarmaz.
particle flow ile nesnenin üzerinden sıvı dökülüyormuş gibi bir animasyon yap. yani sıvılar, modelin poligonlarından çıksın ve dökülsün yada uçsun. artık her ne olması gerekiyorsa. sonra bunları render yapıp, after effects, premiere gibi bir ortamda, reverse yap kareleri.

tabi bunu yaparken anahtar kare konusunda biraz ustalık isticek. zamanlamayı tersine akışa göre ayarlaman gerekicek.


bir de, modelini render´dan saklayıp sadece sıvı kütleyi render alırsan, sonra bunu kompozisyon programında, modelinle kompoze edersen daha iyi sonuçlar alırsın.

particle sistemi ile, her ne kadar henüz çok verimli olmasa da blobmesh yada metaparticles kullanırsan akışkan görüntüsü ve dinamiği daha gerçekçi olucaktır.

2006-11-05 02:36:29

Cvp

CY

sitersen şöyle bişey dene akışkan yerde bi yüzey oluşturunca organik model oluşsun.bu çok daha kolay olabilir.organik modele melt uygulaman yeterli olacaktır.....ya da after effect ile morphing kullanarak yapabilirsin.aşağıdaki linkte bi dönüşüm dersi var istersen bi gözat...






http://forums.creativecow.net/cgi-bin/new_page_wrapper.cgi?forumid=1&page=http://www.creativecow.net/articles/zwar_chris/morph/index.html

2006-11-05 08:24:56

Cvp

Çaylak

realflow ile de yapabilirsin yukarida deginildigi gibi, sivi isi olddumu bende ya pf yada rf kullaniyorum , rf likid gorunumunde daha basarili pf a gore cunku etrafindaki her taneyi hesapliyor her karede ve bu yuzden iyi makina gerekiyor , kisaca proesdur soyle ornegin bir insanin icini su doldurarak gostereceksen , insanin low polysini realflow a at(plug inler yardimiyla) sonra realflowda sivini olusstur hatta sivilarini ve istedigin kareden istedigin yerlerden doldurt ,surtunme dahil her turlu ince ayarida girebilirsin, hesapta mesh ozelliginide kullan boylece maxe atarken mesh gelecektir , export all diyerek rf da herseyi exportlarsin sonra da maxte import et sivi mesh i insanin icini doldur, eger nesnen rf a buyuk gelirse yukarida scale den 0.1 yazarak kucultebilirsin(genelde 0.1 hep en iyi sonuc) kolay gelsin....

not rf a attigin nesnenin aryarlarinda ivward secenegini secmeyi unutma yoksa disinida kaplar.

2006-11-06 02:47:18

Cvp

rainbow

arkadaşlar hepinize teşekkür ederim... sanırım melt modifier´i işimi görecek gibi

2006-11-09 08:17:47