Eğrisel Kısımlar
Eğrisel Kısımlar
Herkese mrb.
Arkadaşlar benim sorunum Autocadde çizilen eğrisel kısımların max e ımport edildiğinde kırıklı çıkması. Bunu düzletmenin yolunu bilen varmıdır?
Cvp
import edilen nesneyi mesh yada editable poly cismine çevirdikten sonra eğri olması gereken yüzyleri seçip edit mesh modifieri altından smooth face komutu ile düzeltebilirsiniz.
fakat bu gerçek bir yuvarlama değildir. olayı anlama için sahneye bir silindir çizin. segment sayısı 8 falan olsun. size pürüzsüz görünüyor olabilir ama sağ taraftan "smooth" seçeneğini iptal edin. gerçeği göreceksiniz.
smooth olayı birbirine komşu yüzeylerin arasındaki kırıkları gizler ve ortak bir yansıtma yüzeyi verir. böylece aslında 8 yüzeyi olan bir cisim pürüzsüzmüş gibi görünür. Autocad bunu göstermiyor tabii ama yaptığı olay farklı birşey değil.
bu sistemi geliştirmelerinin sebebi ise: gerçek hayattaki kadar pürüzsüz bir silindir için binlerce yüzey gerekir. bu durumda ne bilgisayar nede işlemci yeterli gelmez.