3dsmaxda Deprem animasyonu için yardım ????
3dsmaxda Deprem animasyonu için yardım ????
Merhaba değerli arkadaşlar.3dsmax da deprem animasyonu yapmak istiyorum.Bunu bina modellerine nasıl uygulayabilirim.Bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.Benim için çok önemli.Okulda bazı çalışmalar yapmak istiyorum.
Cvp
eğer reactörle ilgli bilgin varsa binalarda fracture kullamanı tavsiye ederim,ama çok uğraştır şimdiden söyleyeyim. kamerayada noise uygularsan ortamdaki titreşim etkisini yakalayabilirsin. bunun yanında bol bol toza ve dumana ihtiyacın olacak bunuda particüllerle yapabilirsin.
Çok teşekkürler.
Evet olay biraz karışık duruyor.[G12]Bu söylediklerin işime yarayacaktır muhakak.Ama depremin bir çok çeşidi var.Ve binayı rijit bir şekilde haraket ettirip çökertme olayını nasıl orantılı bir şekilde yaparım.
Aslında nasıl yaparım demeden ben senin söylediğin tekniklerle ilerlemeye çalışayım takıldığım yerde tekrar yardım isteyeceğim.
Son olarak bir sorum daha olacak ben modelimi autocad de yapıyorum model ayrıntılı mı(kolon ve kiriş sistemleri) olmalı yüzeysel mi (sadece duvarlar)olmalı?Bişey farkeder mi? [G12]
bir de
yer çekimi animasyonunu nasıl yapabiliriz?
Cvp
deprem animasyonu için bence oluşturucağınız kameraya noise position controller uygulayın..işinize tam olarak yararmı bilemiyorum ama şöyle bişey deneyebilirsiniz..
1-) free camera oluşturun..
2-)motion paneline geçin..orda assign controller ı açın.
3-)position xyz yzan kısma assign position controllerdan ilk önce position list uygulayın..
4-)daha sonra position list in altında avaliable a tıklayın ve tekrar assign position controllerdan noise psition uygulayın..
5-)daha sonra noise controller ayarlarını düşürün..x y z strength..umarım işnize yarar..
Cvp
ARAŞTIRMAN GEREKAN KOMUTLAR.
create/helpers/reactor/RBCollection ve Fracture
create/geometry/particle systems/PArray/
load save presents/blast
create/geometry/compount object/mesher
DIKKAT ETMEN GEREKEN KONULAR
modellediğin objeler (duvar kolon gibi) tek yüzeyden oluşmalı kalınlığını PArray/object fragment controls bölümündeki thickness değeriyle oynayarak olşturacaksın. oluşturduğun Mesher objesini editable meshe çevirdikten sonra element bölümüne girip explode açısını 180 yazarak patlatacaksın ve fracture helperinin senden istediği parçacıkları oluşturacaksın. en önemlisi binaların gerçek boyurlarda ve parçaların ağırlıklarınında yaklaşı olarak olması gereken ağırlıkta olmalı.son olarakta bol bol reactor çalışıcaksın.
kolaygelsin.
sanırım bişeyler oluyor
Arkadaşlar forumda verdiğiniz destek sayesinde bu simülasyon oluşmaya başladı ancak bazı yerlerde hala hatalar oluyor.Bu hatalar
1)Bazı parçalar birbirinin içerisinden geçiyor
2)reaktörü hala düzgün olarak kullanamıyorum(bu konuda biraz daha ip ucu alabilirim)
3)toz ve duman efekti başarılı değil
Not bu simülasyonu yaparsam mesleki hayatımda iyibir yere geleceğim:)
Teşekkürler
Cvp
parçaların birbirinin içine geçmesinin sebebi objelerin concave hull seçili olmasıdır. convex hull ve niayetinde makinen kaldırırsa mesh seçeneğini kullan.Hesabı uzundur ama her yüzeyin hesabını tek tek yapar ve birbirinin içine geçmesini engeller
Cvp
Merhaba emreşan öncelikle gercekten iyi brşeyler yapmak istiyorsan öncelikle gerçek depremleri izle internetten binalar nasıl yıkılıyor ortam nasıl gör. bu en öenmli aşaması. ikinci aşaması ise bir kat yap. ama kolanları aynen gerçeklermiş gibi düşün. kolonları fractur le parçalara böl ama içinden kolon demirlerini de geçir ve kolonları bu demirlere bağla ki . gerçekçi birşeyler olsun. yukarıdaki yazılanlar gibi bol bol parça yap fracture için. duvarları ve kolan demirlerini bu şekilde yaptıktan sonra particle flow kullan. bol bol. gerçekçi toz için eğer varsa elinde after burn kullan. kamera yı da titrettin mi güzel bşeyler çıkar.
Cvp
emresan????