halı yapımında yardım
halı yapımında yardım
Merhaba arkadaşlar ben max in yenilerinden sayılır formda halı yapımı ile bazıbaşlıklar gördüm ama hiç birisinden yararlanamadım vray da gercekci yani halının tüylerinin belli oldugu bir modellemeyi nasıl nereden hangi menüden yapabilirim anlatacak bir arkadaş varmı
şimdiden teşekkürler
Cvp
max8 ile gelen hair and fur ile yapabilirsin
Cvp
teşekkür edirim ama bir sorum daha var söyledigin modifier i inceledim ama mesela bir box un bir yüzüne nasıl yapapilir işlemleri..
Cvp
önce spline ile "tüy" olarak kullanacağın örneği çizip modifieri buna uygulaman gerekli. Parametreleri ile oynayarak doğru etkiyi yakalamaya çalışıcaksın artık.
Cvp
derya hocam biraz daha açarmısnız modifier i poligona uyguluyorduk gibi spline ile tam olarak nasıl yapıcaz yardımın için saol
Cvp
yani basitçe loft örneğinde olduğu gibi modifierin referans alacağı bir spline olmalı sahnede yoksa modifier kendi kendine "tüy" yaratıp onu işlemez. Evet işlemi polygon üzerinde yapıyor ama polygona ne işleyeceğini senin göstermen gerek. İşte bu nedenle bir referans spline çizip modifiere işte bunu şu kadar şu kalınlıkta ve şu yoğunlukta çoğalt demen gerekli[;)]
Cvp
hair and fur u bi box a uyguladıgın zaman direk olarak box un butun yuzeylerine bu modifier i uygular(direk olarak tuylerin olustugunu gorebilirsin)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uFoa56hUN.jpg[/img]
her tarafından tuyler cıktıgını gorursun
sen hangi yuzeye uygulamak sitiyorsan hair and fur un alt menusunden poligon modunu secerek o poligon u secip sadece o yuzeye uygulamasını saglayabilirsin
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9o3LT9ue1.jpg[/img]
egerki sen kendin olusturdugun sekilde olusmasını istiyorsan o zaman sekili cizip tools menusu altından recomp from splines komutunu kullanarak bunu yapabilirsin
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6UvqL3u4g.jpg[/img]
Re:Cvp
[quote=24297]yani basitçe loft örneğinde olduğu gibi modifierin referans alacağı bir spline olmalı sahnede yoksa modifier kendi kendine "tüy" yaratıp onu işlemez. Evet işlemi polygon üzerinde yapıyor ama polygona ne işleyeceğini senin göstermen gerek. İşte bu nedenle bir referans spline çizip modifiere işte bunu şu kadar şu kalınlıkta ve şu yoğunlukta çoğalt demen gerekli[;)][/quote]
hair and fur için referans spline olması şart diil,bu modifier belirtildiğinin aksine kendi kendine tüy yaratıp onu işleyebilir,küçük bi düzeltme
Cvp
düzeltme için sağol engin benim de kafam çorba olabiliyor zaman zaman [;)]