cloth modifiere sorunu
cloth modifiere sorunu
arkadaşlar merhaba.
Cloth modifieri ni simulate local de hesap latınca bir sorun olmuyo.
Fakat Simulate yi tıklayınca malesef max hiç hesap yapamıyor.İşlemci yi zorluyor fakat bir adım bile gitmiyor dakikalarca.Cgtalk da bir yer de cm/unit ile ilgili olabileceği yazıyordu.O nunlada oynadım işlem değişmedi. İsolated vertex bir problem yaratıyormu.
Teşekkürler.
Cvp
modeli scale ile buyutup ve butun vertexleri secip 0,1 seviyesinde welt edince cloth nesnesi hesaplandı.
Sanırım Modelin kucuk size de olması problem yaratıyor.Ama bunu başka çözüm varmı bilmyorum...
Cvp
modeli scale ile büyütmek uzman gözünde yanlış bir davranıştır. nesnenin koordinat yapısını değiştirmeden render sürecinde ölçeklendirmeye gittiğinden modifier´ların hesaplama sırasında kafasının bazen daha çok karışmasına sebep olabilir.
bütün vertex´leri seçip 0.1 seviyesinde weld yaptığına göre, kimi vertexlerin üst üste durduğu ama weld olmadığı anlaşılıyor. belki de bu üst üste duran vertexler, işlemler sırasında sıfıra bölmek gibi bir sonuca sebep oluyordur. ve cloth modifier´i yazanlar böyle bir ihtimali akıllarına getirmedilerse, bunu önleyen bir alt yapı yapmamışlardır. sıfıra bölmek imkansız olduğundan işlem sonsuza kadar uzayabilir :)... sanırım senin sorun da burdan kaynaklanıyor. çünkü tam aynı koordinatlardaki iki vertex´in birbirine temas´ını düşünecek olursak, birbirlerine dokunduğunu varsayacak, ama hangisi altta hangisi üstte testini yaptığında sonuç 0 çıkacağından kısır döngüye düşüyor olabilir. eğer modifier´in self intersection seçeneği işaretliyken bu olduysa onu kaldırdığında da hesaba devam etme ihtimali yüksek diyebilirim....
Cvp
hocam çok tesekkürler bana da scale etmek sorunlu gibi geldi.
Çift vertex değil de bir birine çok yakın vertexler olabilir diye weld yapmıştım.
İlginize tsk.