Kaplama Hakkında
Kaplama Hakkında
ben max ta yeniyim bu yüzden pek bilmiyorum ancak yavaş yavaş öğreniyorum. size sorun şu ben bi model yaptım ve onu kaplamak istiyorum ama kaplamada bi bmp dosyası kullanmak istiyorum opnu nasıl kullanacağım eskiden caligari truspace kullanıyodum onda çok rahaty yapılıyodu yani bi cismi istediğim bi resim dosyasıyla kapıydum maxta nasıl yapılacak ???
Re:Kaplama Hakkında
öncelikle material editore gir.bu menüye render subtree menusünden yada kısa yol tuşu olan m de ulaşabilirsin.sonra birsürü sphere(küre) görüceksin bu açılan pencerede. bunlara slot denir. boş bir slota tıkla(ki hepsi boştur sen bir değişiklik yapmadıysan) ve alt kısımda maps menüsünü bul ve orayı aç. orada diffuse color diye bir ibare göreceksin. onun yanında none yazan yere tıkla ve karşına çıkan pencereden bitmap seçeneğini seç ve sabit diskindeki kaplamak istediğin image dosyasını seç. şimdi sıra geldi kaplamak istediğin objenin kaplama koordinatlarını belirlemeye. bunu yapmak için objeyi seç ve modifiers panelinden UVW Map Modifierini uygula. modifier ayarlarını objenin şekline bağlı olarak değiştirmelisin.yani diyelim objen bir küre. o halde mapping menüsünden spherical seçeneğini seçmen uygun olabilir. yada kaplayacağın obje sadece bir zemin. o zaman objeyi plane yöntemiyle kaplayabilirsin. UVW ayarını yaptığında şimdi sıra geldi materiali objeye uygulamaya. material editordeki image dosyanı uyguladığın slotu seç ve aynı anda sahnede objen seçili olsun. sonra material editorde slotların hemen altında bulunan panelden Assign material to selection a tıkla ve kaplaman objeye atandı. eğer resmin objeye istediğin gibi oturmadıysa objeyi seç ve stacktree dediğimiz ve objeye uygulanan etkileri gösteren panelden(objeyi seçtiğinde sağda modify simgesine tıkladığında modifiers seçeneğinin hemen altında bulunur) uygulamış olduğun UVW Mapping seçimine bir kez tıkla ve rengi sarı olduğunda objenin üzerinde çıkan gizmoyu kullanarak resmini objeye oturtabilirsin.daha gelişmiş yöntemleride vardır ama şimdilik bununla başlasan iyi olur.kolay gelsin...
NOT:eğer objeye malzemeyi atadığında resim objede kaplı görünmüyor ve sadece renderda görünüyorsa material slotunu seç ve diffuse color kısmının yanında atadığın image dosyasına tıkla.açılan pencerede yukarıda mavi beyaz karelerle kaplı bir küp simgesi göreceksin adı Show Map in Wievport tur.o na tıkladığın zaman objen kaplamalı olarak görünecek ve koordinatlarıyla oynadığında render yapmadan resmi görebileceksin.
Re:Kaplama Hakkında
Kardeş eline sağlık üşenmeden iyi yazmışsın ya. helal.
Re:Kaplama Hakkında
insanlara yardımcı olmak benim ve bu sitenin başlıca amacı.tabi ki üşenmem.umarım bu üşenmeyenler ve bilgisini paylaşanlar gitgide artar. böyle ilerleyeceğiz...
Re:Kaplama Hakkında
xLess yazı için bende teşekkür ederim . ama bu tip yeni gelen elemanları derslere yönlendirsen daha iyi. derslerde bunların hepsini resimli olarak bulacak. elemanlar dersleri iyice incelemeden gelip soruyor.
sadak hoşgeldin... ana sayfadaki dersleri iyi incele
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler[/url]
aradığın bitmap kaplama derslere var:
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>kaplama>>diffuse[/url]