Camdaki yansıma sorununa tam çözüm arıyorum
Camdaki yansıma sorununa tam çözüm arıyorum
Tek istediğim, bir bina camı yapıp bunun hem üzerine atadığım bulut ya da bina görüntüleri olan bir texture, hem de camın önünde bulunan nesneleri yansıtması...
Reflection
BU konuda reflection maplerini kullanabilirsin, materiali seçerken Standart butonuna tıklayıp buradan raytrace material seçersin, sonra reflection mapini görünmesini istediğin bulut şeklinde ayarlarsın, en son da opasitesini biraz düşürürsün ve işlem tamamlanır...
Cvp
Bunu daha önce denedim, sorun şu: raytrace ile oluşturulan yansımada, camın önündeki cisimlerin yansıması elde ediliyor ama aynı zamanda camın arkasında bulunan duvarın arkasındaki cisimler de yansımada görünüyor, hatta environment mapı olarak bir bitmap kullanılmışsa bu da direkt cama yansıma olarak değil de, bir çeşit mask gibi olduğu gibi yansıyor
örnek:
http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=23536&id=forum
ama biraz uğraşıdan sonra çözüm buldum sayılır; raytrace materyalini seçtikten sonra, diffuse kanalına yansımasını istediğim bitmapı atıyorum ve transparency değerini düşürüyorum, reflect kanalına da falloff mapını atadığım zaman hem resim yansımasını hem de camın sadece ön tarafında bulunan cisimlerin yansımasını görebiliyorum...
Cvp
biraz dolaylı yoldan çözmeye çalışıyorunuz arkadaşlar. İşin kendi deneyim ve bilgilerime dayalı çözümünü eklemek istiyorum.
Reflection map slot için "mix" kullanın.(mask ile noise arasında) Mix için verilen iki slot (birisinin yanı siyah birisi beyaz olarak gösterilen color1 ce color2) kullanabileceğiniz bitmap ve reflection için kullanılabilir. Örneğin üsttekine raytrace verip alttakine bitmap verdikten sonra mix ammount paramtresini 50,0 verdiğinizde yansıma için hem resmi hemde raytrace de gördüğü görüntüyü eşit olarak mixler. Bu orantıyı değiştirmek için rakamla oynayarak sonucu değerlendirip en doğru kararı siz verirsiniz. Kolay gelsin.