Bone, karakter ilişkisi ve animasyon

Bone, karakter ilişkisi ve animasyon

roman

meraba arkadaslar, merak ettğim bi durum var.... bir karaktere biped ekleyerek ve profosyönel sinema sitemlerini kullanark biped e bib veya script hareketlerle cok iyi bi uygulma yapılabliyor ....

peki bone li bir calısmada bu nasıl oluyor... yani reele yakın animasyonlar sanırmki key-key animasyonlarla yapılmıyordur.. umarım sormak istediklerimi izah edebilmisimdir..

herekese iyi calısmalar

2006-08-10 11:44:39

Cvp

emreşan

yapışam sahnedeki karakterin rölüne göre değişebiliyor. bazı durumlarda bone lar belli karelerde anahtarlar yardımı ile hareketlendirliyor

2006-08-07 21:08:05

Cvp

roman

anahtar derken ne demek istedin anlayamadım

2006-08-10 09:51:58

Cvp

emreşan

anahtar "key" anlamına gelen ve kullanıldığı karede programın o obje ile ilgili bir takım değişimleri belirtilen şekilde gerçekleştirmesini sağlayan klavuz işaretlerdir.

Bone için verilecek key de o anki karede bone´un diğer eklem ile açısı belirtilir. 1 sn(25 kare) sonraki key de o açı değiştirilmiş ise yeni key oluşur ve orada yeni açı derece cinsinden (%/360) yazılır ve program iki key arasındaki hareketin zamanlamasını ayarlamak için açı/süre algoritması ile her 1 kare boyunca kaçar derecelik hareket ile ilk açıdan dier açıya 25 karede ilerleyeceğini hesaplar ve bu şekilde animasyon oluşur. Kareler arası geçiş (frame blending) en temel animasyon terimlerinden birisidir. Tüm animasyon yazılımları bu şekilde hareket ve benzeri değişkenlerin canlandırılarak aksiyona dönüşmesini sağlar. Umarım "key" gibi kritik bir kelimenin fonksiyonunu tam olarak anlatabilmişimdir.

2006-08-10 10:12:49

Cvp

roman

:)) emre hocam tesekkür edirm key genl manasını cok iiyi acıkladın evet
key ile su anda animasyon yapıyorum. sanırm genl sonuc su ki karakterlerdeki var olan her türlü karmasık haraketler animatörün yeteneğine kalıyor ve key key anime ediliyor.. yani hali hazırda biped teki gibi hazır hareketlelrle bir seyler yapılamıyor....

doğru mu anlamısım...ayrıca tedaylı acıklamaların icin tesekkürler

2006-08-10 10:18:02

Cvp

emreşan

"motion captue data" diye tabir edilen ve standart koşma yürüme kalkma oturma dövüşme gibi her türlü hazır hareket kullnamak biped ile mümkün. Ve tabi dier programlarla yapmak ta mümkün.Ama böyle spesifik hareketleri sadece gerçekçi ve insanların olduğu projelerde kullanabilirsin. Ama bu demek deildir ki biped ile tarzı olan ve tamamen elle müdahele sonucu oluşmuş hareketler hazırlamak mümkün.Karakter stüdyo sadece sana bone lar ile oluşturup IK ilişkilendirmesi ile uğraşmaman için hazrı karakter seti sunar. Bu karakterin kollarının kafasının ellerinin bacaklarının her bir yerinin nasıl ve ne şekilde hareket etmesi gerektiğine sen karar verirsin.

2006-08-10 11:00:06

Cvp

roman

tesekkürler

2006-08-10 11:44:39