modellemede küçük bi sorun...!!
modellemede küçük bi sorun...!!
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zN5B4ICwk.jpg[/img]
herkese slm..
bi dış cephe projesi hazırlıcam ama çizeceğim cephedeki bi takım yerlerde ki (resimdede göstermeye çalıştığum gibi) köşe bitimlerince ovalleşen bi detay var bunu çizerken bi box çizdim ve editable polye çevirdim orta kısmını extrude ile yükselttim ama köşe noktalarındaki ovalliği bi türlü yakalayamadım ve takıldım kaldım..
bunun için nasıl bir yol izlemem lazım tam olarak.. vereceğinz cevaplar için şimdiden teşekkürler[G5]
Cvp
yukarıya dogru extrude uygulama. vertx moda geç sonra o dikdörtgenin dört noktasini seç ve yukarı çek istediğin biçimde olacaktir. sonra slice ile dikdörtgenin altınada edgeler oluştur. vertex modda manuel olarak vertexlerler oyna ovalleştirmeye çalış
Cvp
Vertexlerle uğraşmana gerek yok.Outline amount değerini önce (-) verdikten sonra her seferinde biraz daha yükselterek birkaç kez bevel uygularsan aşağıdaki gibi bir sonuç alırsın.Sanırım istediğinde bu.Kolay gelsin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/b8D765Gp6.jpg[/img]
Cvp
ewt istediğimde hemen hemen o ama o ovalliğin 4 tarafıda dönmesini istiyorum.. yarımlarınız için teşekkürler tekrar.. şu an makinem render alıo onu bekliorum renderi alır almaz söylediklerinizi deniyeceğim arkadaşlar kolay gelsin..
Cvp
Zaten ovallik dört tarafıda dönüyür.Resimde gözükmüyor sadece.
Cvp
loft u kullanarak yapabilirsin istedigin ovalligin kesitini ciz ve dikdortgen yolu cizerek loft uygula
kolay gelsin
Cvp
istedigin boyle bir sey mi ya da icbukeyde oluyor... [img]http://tr3d.com/dosyalar/v41re65UC.jpg[/img]
Re:Cvp
[quote=22151]istedigin boyle bir sey mi ya da icbukeyde oluyor... [img]http://tr3d.com/dosyalar/v41re65UC.jpg[/img][/quote]
yaptığın modelin içbükeyi benim yapmak istediğim.
ilginiz için hepinize teşekkürler arkadaşlar..
Cvp
abi tek o tarafları smooth etmeye kalksak? diğer yanlarda bozuluyor bende sağlam bi ovallik vermek için illa ellemi yapmak gerekir yoksa smooth group ayarlarıylamı oynamak gerekiyor....bu arada bi yöntem gördüm mesh select ile vertexleri seçip smooth tan daha az etkilenmesini sağlıyorus başka yerlerin tam hatırlayamadım help pls
not:benzer sorun ondan gereksiz başlık açmak istemedim
Cvp
[img]http://tr3d.com/dosyalar/gBheb6cYh.jpg[/img]
ozaman sorunun cevabi burada, ilk yazdigimda cevabi yazmadigim icin kusura bakma sorunu tam anlamak amaciylayydi, simdi nasil yaptigimi anlatayim . bir tane 2d kare 1 tanede arc cizdim . arcin icbukeyligi nesnenin icbukey miktariyla orantili, sonra kareyi secim bevel profile uyguladim ve Pick Object den arci secti , ilk seciste disbukey oluyor belkide solak oldugum icin ters ciziyorum ,bevel profile alt nesnesine girerek arc i ters cevirerek icbukey elde ediyorsun