Oyun için Arazi Modellemesi
Oyun için Arazi Modellemesi
Selamlar, rpg-temalı bir oyun için arazi modellemesi yapmam gerekiyor. İtiraf edeyim, daha önceden çok arazi modelledim ama hiç oyunda kullanım amaçlı yapmadım. Bir kaç sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim:
1) Oyun için arazi modellemesini yapmanın en iyi yolu nedir?
2) En gerçekçi ve en uygun (modele) arazi kamplaması nasıl yapabilirim?
3) 3ds max´te modellediğim bir arazinin yükseklik haritasını oluşturup export edebilir miyim?
Ve başka önerileriniz olursa da çok sevinirim.
Teşekkürler
Re:Oyun için Arazi Modellemesi
Soruna sondan cevap vermeye çalışalım.
3- Arazinin lightmap´ını studioMax ile render to texture özelliği ile yapabilirsin.
2- Once Max veya baska bir program ile arazinin yüzeyini oluştur. Çok ama çok az poligon kullanmaya çalış. Daha sonra oluşturduğun kaplamayı buna uygula, yüksekliğe göre çimen, taşlık kayalık vs.. bunu da tek bir dosya halinde kaplama olarak ayarla. Yine lightmap´ı "rentertotexture" den alabilirsin.
1- 2.cevap ile aynı
Bu sadece genel arazi içindi. Ağaçlar vs.. sprite yapabilirsin 3DMax´teki scatter gibi bir özellik ile bunları rastgele yerlere dağıtabilirsin. Veya max ile plane object yaparak opacity ile transparan alanlar hazırlayabilirsin ama bu yöntem uğraştırır ve sorunlar cıkar.
Re:Oyun için Arazi Modellemesi
1- Önce bir tane loft yol yap bu lofttan olma yolun kenar outline edge lerini seç ve bundan crate shape ile bir line oluştur. sonra bu shape´i edit spline yap ve outline kullanarak bir kaç shape daha oluştur. bu shape leri istediğin yüksekliğe ayarla ve bunlar mimari çizimler çok önemli olan izohipsler(münhani) olacak. topografik haritalardan bildiğimiz izohips çizgileri olacak bunlar nasıl bir arazi istiyorsan kendin ayarla... ve terrain kullanarak bunları dağ tepe haline getirdiğin zaman yol ve tepeler hiç bir rotüş istmeden hazır olacaktır...
2- Bütün bir araziyi render to texture ile kaplamak çözünürlüğün inanılmaz derecede düşmesine sebep olacaktır , bu nedenle arazi modelini detach lar ile parçalaman gerekli... her parçaya uygun kaplamalar ayarlamalısın ve burada kaplama geçişlerinde sorun yaşamaman içinphotoshop ile günler geçirmen gerekli... low-poly olayında kaplama, modellemeden on kere daha önemlidir.
3- yükseklik haritası derken sanırım kot bilgilerinden bahsediyorsun ve bu da maalesef max´in işi değil. Bu işi oyun engininde halledilmesi gerekli. Engine bütün face´leri vertexlerin position datalarını okuyor olmalı... modellemenin işi değil yani...
Re:Oyun için Arazi Modellemesi
şunuda unutmadan söyleyim bütün kaplamaların 2´nin karesi şeklinde olmalı yani 64*64 128*128 256*256 veya 128*256 pixel gibi bu oyunda frame rate in yüksek veya düşük olmasında çok etkili bir durumdur ve doğrudan ekran kartının texture memorysiyle ilişkilidir.