vertex normale gore translate ve pickwalk
vertex normale gore translate ve pickwalk
vertex editleme ile ilgili iki sorum var:
edit. spline ya da poly, mesh calisirken vertexleri
normale gore hareket ettirmek mumkun mu? yani dunyanin xyz sine gore degil de vertex in xyz sine gore? (edit. poly´de paint deformation ile mumkun, onu sormuyorum)
bir de pickwalk, yani baska vertex secmek icin bir kisa yol yok mu?
bunlar maya´ da var ve cok hizlandiriyorlar isi, bilen varsa sevinirim.
Cvp
vertex i move ederken, yukarıda view yazan yerden local e alırsan, kendi xyz sine göre hareket ettirebilirsin.
"başka vertex seçmek için kısayol"dan tam olarak kastettiğini anlayamadım, biraz açabilirsen yardımcı olmaya çalışalım.
Cvp
acikcasi vertexin xyzsi olmazki bir noktanin yonu yoktur, lokali sectiginde nesnenin xyzsi olur
saolunuz
kazmamurat sagol dedigin sekilde oluyor.
bir vertex sectiginde mesela vertex 5 selected diyor ya, vertex 6 ya gecmek icin bir kisa yol olsa calismak daha rahat olacak. maya´ da mesela, oklarla ustteki ya da yandaki vertex e geciliyor.
caylak, vertex seciliyken local e basarsan goreceksin.
Cvp
bildiğim kadarıyla bahsettiğin tarzda bi seçim şansını max te maalesef yapamıyoruz, yanlışım var ise arkadaşlar düzeltsin. babadan kalma seçim yöntemini kullanıyoruz, heheh.
Cvp
basit bi script yazarak halledebilirsin bence
script çalışınca vertex 1de ise 2 ye geçecek değişken koy vertex$ +1 yap
script te imla hatası yapabilirim onun için buraya yazmıyorum
kendin denersen pratik ve tecrübe için çok işine yarar
Cvp
hmm dogru ama benim demek istedigim bir noktanin yonu yoktur sonsuzdur ,tahminimce vertexi yine nesnenin uzerindeki konuma gore yani nesneye gore local aliyor,yanlisim varsa duzeltin
Cvp
3d ortamda, nesne ne olursa olsun normal denen doğruları olur :) eğer programcı üşenmemiş ve yazmışsa... bu da noktaya yön verir. bu yön, smoothing groups´da, ışık hesaplarında gölge tonları oluştururken ve extrude gibi modifier´ları kullanırken yönleri tayin etmeye yarar.
Cvp
ok pardon:)