3dmax in izohipse göre yükseltisi

3dmax in izohipse göre yükseltisi

Legolas

arkadaşlar elimde izohips haritası var yani autocadte çizilmiş yada başka şekilde çizilmiş yükselti eğrileri yani bir dağ var elimizide dağın kuş bakışı olarak çizilmiş şekli şekiller arasında yükseltilerin değerleri veriliyor ben bu değerlerle bu izohips haritayı max e aktarıcam ve bu yükseltiyi kendisinin otomatik olarak yapmasını istiyorum mesela her yükselti arası 2 metre o 2 metre aralıklarla izohips şekle bakarak yükseltme işlemi yapıcak böyle bir plugin yada bir yöndem varmı yada bir program ???

2006-06-04 07:13:45

Cvp

felidae

ihtiyar mimar bir yerde cevaplamıştı.onun cevabını aktarıyorum :

"Hocam senin units setup ayarlarında bir sorun var. Öncelikle acad`ın units setup kısmını cm. yap. Gerçi acad`da birim olarak ne kullanıyorsun bilmiyorum ama sorundan anladığım kadarıyla cm. tabanlı çalışıyorsun. Acad`ın ayarlarını hallettikten sonra da max`te , üst menüden customize > units setup > Metric`i işaretle ve cm. yi seç.. Sonra bir üstteki düğmeyi yani System Unit Setup`ı tıklayıp, oradaki birimi de cm. ye çevir. Bunlardan sonra, çizimi import ederken de , import penceresindeki rescale`i işaretli hale getir. Şu durumda bir sorun çıkmaması lazım. Kolay gele. "

bunu yapıp max e atadıktan sonra da izohipsleri (kaç taneler bilmiyorum) manuel olarak 2 şer m yükselt.acaddan gelen her çizimde ölçeğin birbirine dönüşürken sorun çıkarması muhtemeldir,sürekli kontrol ederek git.sonra da terragen ile birleştirebilirsin.yada yüzlerin birlişirken pastanın katları gibi durması çok sorun olmayacaksa (hatta ben bunu öneririm daha iyi anlatır eğimli olduğunu,öbür türlü gölgesini falan çok iyi ayarlaman lazım terragenle yaptığında,eğimi iyi algılatmak için) hepsini yerine konumalndırdıktan sonra toptan 2 m lik extrude ata.

kolay gelsin..

2006-06-02 16:56:57

Cvp

DreaMale

evet doğru şeyler ama biraz algılama farkları olabileceğinden ben de anlatyayım.
anlatacağım şey aynıları...

cad´den aldığın dosyadaki izohips eğirilerini öncelikle teker teker aralarında 2metre kalacak şekilde konumlandır. ardından bir tane eğriyi seçerek Attach menüsünden diğer bütün eğrileri attachla (yani tek bir line olsun)

ardından Create - Compound Objects>Terrain
şekil bu haliyle belki hayalinde olmayan bir şekile kavuşmuş olabilir.
bunun sebebi belki yetersiz vertex sayısıdır.
bu yüzden işlemi geri alıp.(aslında almadan da yaparsın) vertex altmoduna geç ve refine yöntemi ile vertexleri sıklaştır.
tekrar terrain uyguladığında farkı anlayabilirsin...
bir de terrrainin menüsünde işine yarayacak bir özellik daha var
adı tam olarak aklımda değil, max olmadığından cvp veremicem
gredant ya da solid xxx olabilir
orayı biraz kurcalarsan şekilde meydana gelen dikey yükselti demek istediğim şeydir tamam ;)

2006-06-04 07:13:45