max ekranına jpg resim aktarmak

max ekranına jpg resim aktarmak

hasanlevent

Herhangi bir jpg resmi 3ds max ekranına nasıl aktarabilirim bu aktardığım resim render yaptığım zaman bir camdan yansıması gerekiyor örneğin bir bina projesi yaptım diyelim mevcut binaının gerçekçi durması için karşısındaki binaların fotografını çekiyorum ve bu projedeki camlardan karşıdaki binada görünüyor yardımcı olursanız sevinirim

2006-05-18 09:42:12

material dan

göktun

materıal edıtorden doku normal doku atıyomus gıbı ıstedıgın resmı toplara tasıyıp resmı maxde gorebılırsın ama bı yuzey yada kutu belırlemen gerekır onun ustune atıcaksın,kolay gelsın

2006-05-17 12:45:54

Cvp

hasanlevent

fakat sadece o zman renderde görünüyor camda yansımıyor

2006-05-17 14:25:02

Cvp

Volkan Kaçar

Dostum camda yansıma istiyorsan hdri map kullan bu adresten gerekli bilgiyi alabilirsin http://www.teknosanat.net/Dersler/effect/hdri.htm olmadı pencerenin karşısına plane koyar plane resmi kaplarsın pencerede yansır ama en iyi yöntem ve gerçekçilik adına hdri maptir siteye girip incelemeni tavsiye ederim kolay gelsin..

2006-05-17 14:32:30

Cvp

POWERD3D

Eğer max ekranından kastın ortam ise.
Environment->Enivironment map altındaki slota atayarak max da ortam olarak bir resim kaplayabilirsin.

Fakat burda bir sorun çıkabilir yansıma verdiğin camların şeffaf olarak drek arkayı gösterir yani yansımada sorun olacaktır.
Buna benzer sorunları engellemek için öncelikle m tuşuna basarak editörde istediğin bir küreye resmi ekleyip daha sonra ise
küresel kaplama olarak ayarlarlaman ve bu kaplamayı sürükleyerek environment mapa bırakman gerekir.

Küresel veya silindir maplarda atacağınız resmin bitiş ve başlangıcının uyumlu olması gerekir. Yani resmin 360 derecelik olması gerekir. Kolay gelsin...

2006-05-18 09:42:12