"Bir Objenin ikiye bölünmesi" animasyon

"Bir Objenin ikiye bölünmesi" animasyon

roman

arkadşlar bir objenin ikiye bölünmesi animasyonunu nasıl gercekleştirebilirz..hangi yöntemlerle..yapılabir... tesekkür ederim

2006-05-17 19:27:30

Cvp

kalimba

Objendeki büyün kaplama model vb. işlemlerini bitirdikten sonra Editablepoly yapıp, Slice modifier uygulayabilirsin. bu objeni ikiye böler. Aynı şeyin koplayanı alıp gizmosunu ters çivirirsen diğer kızmınıda elde etmiş olursun.

Daha sonra bu iki objeyi bir dummy´e bağlarsın. Objenin animasyonunun dummy ile yaparsın. Parçalarınıda zaten ayrı ayrı anime edebilirsin.

Eğer düzensiz böylmek (düz değil) istiyorsan editablepoly´de iken bir parçasını oluşturan polygonları seçip deatach yapabilirsin. Bu şekildede olabilir.

2006-05-15 11:10:25

Cvp

roman

peki kalimba slice yapıp diğer yarısınıda kopyalayıp diğer tarafa getirince
ortada iz olmayacakmı ozaman?.......söyle bir animasyon için bu sağılklı olurmu sence...

ilk 100 frame objenin düsünü vereceğim ve diğer 50.frame de yere carpıp ikiye bölünmesini.....

2006-05-15 11:45:24

Cvp

DreaMale

oke o zaman sen detach yapıcaksın
ayrılan iki parçayı eğer bunlar bir kere daha parçalanacaksan bir kez daha gerekli parçaları detach yapacaksın
parçalanma kırılma gibi etkiler için
bomb veya fracture var
biraz araştır istersen bunları
ama sadece ikiye bölünme basitçe slice ile yapılabilir

2006-05-15 12:46:15

Cvp

kalimba

Ortada neden iz olsunki kenan. Bildiğin gibi kaplama bile kullanmış olsan editablepoly yaptığında kaplama bilgileri aynen sonraki aşamalara aktarılır. Uyguladığın slice hem modelini, hem kaplamanı böler. Değer girerek bunu yaparsan aradaki birleşme gözükmez.

Aynı şeyi mirror yapmacan zaten "Editablepoly yapıp, Slice modifier uygulayabilirsin. bu objeni ikiye böler. Aynı şeyin koplayanı alıp gizmosunu ters çivirirsen diğer kızmınıda elde etmiş olursun." Burada objenin kopyasını aldıktan sonra gizmosuyla oynayarak diğer yarısını tamamlamandan bahsetmiştim. [G2]

2006-05-15 12:48:33

Cvp

roman

ok... kalmba.... tesekkür ettim..deneyecğim hemen..

2006-05-15 13:12:12

Cvp

roman

dreamale sana da tesekkürler...facture olayını duydum ama kısmet olmadı denemeye0))

2006-05-15 13:13:45

Cvp

smaug

roman
aslen dedigin dogru.. eger animsyonun basindan sonuna kadar iki parcali modeli kullanirsan modelin henuz parcalanmadigi kisimda oratadaki cizgi belli olacaktir.. bunun nedeni tam o cizgi uzerinde bulunan noktalarin vertex normallari yandaki modelin vertex normallaarindan farkli olacagi icin birbiri ile smooth edilemeyeek ve shading de bir fark olacaktir..

bunun icin modelin tam pacalandigi ana kadar henu slice etmedigin modeli kullanmak ( bu arada slie edilmis modellerini hidden tutmalisin..) tam parcalanma aninda bolunmemis modeli hide edip bu sefer slice edilmis moellerini kullanabiirsin

2006-05-15 16:42:10

Cvp

roman

arkadaşlar animasyonu yaptım ...kalimbanın dediği gibi oldu iyi bir ayar yapıncaa cizgi olmuyor..ve yere carpma olyınıda reaktör ile yaptım fena bir sonc cıkmad vallaaa.:)) ama..söyle bir durum cıkıyor ortaya...

slice ile bölününce mesh cisminin ici görünmüyor...buna shell atayıp sonuca gidebildim ama...cisim ici bir tas gibi oyuk oluyor bunun icinin
dolu olarak kalması icin ne yapmalıym sizce ...

2006-05-16 13:32:13

Cvp

kalimba

Slice´dan sonra cap holes modifier denedin mi?

smaug, dediği gibi eğer modelin eğimli (küre, silindir, smooth uygulanmış herhangi bişey) ve parlayan, yansıtan vb. bir özelliği var ise; birleşme kısmı belli olur. Model örneğini atmadığın için genel bir yorum yapmıştım ben. Smooth kullanılmamış (yüzeylerin arası interpolasyonla dolduruluyor, örneğin küre) ise problem olmaz.

2006-05-16 13:53:45