3D max de Ral Sistemi
3D max de Ral Sistemi
Arkadaşlar elimde bir renk kartelası var. bu kartela üzerinde
Aydınlık (L) Lightness
Renk Doygunluğu (C) Chorama
REnk Tonu (H) Hue
değerleri var... Ben bu numaraları 3d max de Difuse color da denedim ve bir şey uyduramadım. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını istiyorum. Ve ya bu Ral değerlerini RGB edğerlerine cevirebilen bir program ve ya bir yol var mı? O da olur. Şimdiden teşekürler... [G25]
Cvp
chorama kelimesinden emin misin? saturation diye geçiyor olabilir mi?
çünkü bahsettiğin renk profiline HSL deniyor
yani
HUE
SATURATION
LIGHTNESS
max içinde renk girdi panellerinde hue, sat, ve value değerleri buna eşit zaten. ordaki slider´ların karşısındaki değer kutularına renk değerlerini girebilirsin. ancak, ortama ışık yerleştirince ışığın açısı ve şiddetine göre, render´da sonuçlar farklı çıkacaktır. bunu düzenleyebilmenin de bir mümkünatı yok... zaten gerçek hayatta renkleri hiç bir zaman orjinal tonunda görmeyiz. bulunduğumuzun aydınlanmasına göre değişir. ama beynimiz etrafın aydınlık renk ve diğer çevresel durumlarına göre yorum yaptığından renklerin aydınlığa göre farkını pek farketmeyiz. ancak 3d ortamda iş değişir. direkt görürüz. bu da seni yanıltacaktır. zaten ışık kullanmasan bile, max´in default ışıkları olacak.. yani onları da kapatırsan 3d hissini alamazsın. direkt renkleri görmek için ortografik pencerelerden render almalısın hiç ışık kullanmadan ( 2d pencereler-front-top-left ) ama 2d ortamdan render alacaksan ve hiç ışık kullanmayacaksan max kullanmanın bir espirisi yok.
ancak ışığa göre değişsin ben o tonlara ayarlayayım da zaten önemli olan o renklerin tonlarını yakalamam diyorsan, eyvallah :)