render de beyaz olanlar neden gri gözüküyor
render de beyaz olanlar neden gri gözüküyor
iyi çalışmalar. örneğin beyaz renkli bir duvar gerekli ışıklandırmayıda yaptığım halde render ekranında sadece ışığın dik geldiği yerler gerçek renginde gözüküyor. diğer yerler karanlık gözüküyor....
Cvp
Işık ayarlarinda multiplier i arttırmayı dene belki ise yarayabilir.Yasasin ilk tavsiyemi verebildim.Yavas yavas gelisiyorum.Bi de benim de bi sorum olcak.Mesela bi ızgara yaptım.Izgaranın arkasına ışık koydum.Izgaranın önünde de masa var.Masaya giden ışıkların deliklerden geçtiği şekilde aydınlatma yapmasını nasıl sağlarım.Yani deliklerden geçiyo ışık.Anlatabilmişimdir umarım.
Cvp
ısıgın parametrelerinde shadow (gölge) işaretle ,ışık kaynagına gölge vermesini saglamış olursun.
ve önündeki engel ne ise onu gercekteki gibi gecerek gölgeli ısık düşürür.
gölgenin net keskin olması için ise gölge parametrelerini raytrace shadow olarak ayarlaman lazım. bu aynı zamanda cam gibi geçirgen malzemelerin geçirgenlik katsayısı kadar ışıgı geçiren bir parametredir.
ama renderi azcık uzatır.
kolay gelsin...
Cvp
asdagul spotlight parameters den overshot yapmanı öneririm.