reactor sorunu.
reactor sorunu.
tv de bir ders izledim ve maxde denemeye çalıştım.30 tane kaldırım taşı ve bu taşların altından yukarıya doğru bir silindir çıkıyo. silindire path deform modifierı ile çizdiğim line ın şeklinde yer altından çıkarmış gibi bir animasyon verdim.Bütün cisimleri rb collection a da ekledim.silindirin reac. properties i unyielding ,mass 0.kaldırım taşlarının üzerinde durduğu bir arazi var.arazinin properties´ide aynı.kaldırım taşlarına mass değeri 10 olarak girdim.sorunum şu bütün cisimler prewiev animasyonda görünüyo ama hiç hareket yok.silindirin yukarıya uzayarak kaldırım taşlarını hareket ettirmesi gerekiyo.ama silindirdeki animasyon prewiev anim. ´de göremiyorum.Nasıl çözerim bu sorunu?
Cvp
sana bi kaç şey söyleyeceğim ama sana komik gelebilir.
1-reactor animations prewiev yaptıgında sana bir hata penceresi ve "contiune ve cancel" butonlarının bulunduğu bir pencere geliyor mu?böyle bir pencere geliyorsa bence bu hataları düzeltmeye çalış.
2- objelerin birbiri içine geçmiyor değil mi?eğer iç içe olursa çalışmaz biliyorsun.
3-yukardaki problem yoksa, reaktor zarf boyutunu küçültmeni öneririm.tools´ dan reactor tıklayıp col.tolerans ı küçük bir değer yapmalısın.burada sana bir rakam veremem çünkü sahnenin büyüklüğüne göre değişiyor.küçük tolerans değerleri objelerin birbirne daha fazla yaklaşmasını sağlıyor,bunun yanında hesaplamaya ekstra bir külfet getirdiğini zaten biliyorsun.
4-en kotu ihtimal reactor animation preview penceresinden play e basmamışsın[:D][:D] [x:)][x:)][:s]
yada klavyeden P´ ye basmamışsın
kolay gelsin
Cvp
şöle bişey denedim .objedeki path deform animasyonu silip objeye z ekseninde yukarıya doğru bi animasyon verdim.bu şekildeyken reactorde izleyebiliyorum.ama path deformlu animasyonu hala çalıştırabilmiş değilim.
Cvp
Eger path deformla calistirmak istiyorsan bence silindiri deformable mesh yapmalisin.Reactor anca oyle taniyabilir.Bir dene olmazsa yeni cozumler uretiriz...
-fex-is-good-
Cvp
path deform objene property editor den unyielding dedin dimi?
yani reactorden animasyon keyi almayacak yanlızca animasyonu etkileyecek
Cvp
yusuf zemin ve silindiri unyielding olarak seçtim.
adnan defprmable mesh´i nasıl yapıcam .bir tür modifier mı.yoksa editable mesh mi kullancam?
Cvp
evet reaktor dışarıdan deformable (yani objelere modiferlerle büküp anim yapsak bile prewievde görüntüleyemiyor ve objenin kendi içindeki deformasyon hareketini reaktore dahil edemiyor.)soyle yapabilirsin;
line ile bir yol çizersin sonra silindiri seçip ustteki toolbar dan animation a tıklayıp constraints i seçip buradan da path constrainti seçersin sonra oluşan kesik çizgilerle path i seçersin.animasyonu istediğin gibi ayarlarsın.eger silindirin yolu takip ederken illa ki deformable olmasını istiyorsan sadece kaldırım taslarının ucmasını reaktorle hesaplatırsın gerisini manuel olarak yaparsın ben animasyonu yaptım preview ini buraya koyacaktım ama gif yapamadım
[:/]
avi olarak prewiev ini aldım 347 kb bunu gif´ e çevirebilmek için gif generator gibi programa mı ihtiyacım var.
örnek senin avatar ın gibi..
ceviremediğim için avi olarak rapidshare attım 347 kb
http://rapidshare.de/files/19260412/_scene.avi.html
kolay gelsin.
Cvp
güzel olmuş eline sağlık yusuf.
"Kendi içindeki deformasyonu reactöre dahil edemiyor "demişsin.path deform bir animasyon reactorde çalışmıyo anlamına geliyo galiba.teşekkür ederim.olamıyacağını öğrendim en azından.