Santiago

Santiago

ksap

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DKDu591CD.jpg[/img]

Dikislerini ve parlak mat.ı nasıl yapabilecegim hakkında fikri olan varmı?
ilk basta cok kolay yaparım diye dusunmustum ama sonucta guzel olmadı. yapıstırmalar ve ana mat.ı mask ve shellec kullanarak denedim guzel olmuyor. Baska bir yöntem aklıma gelmiyor. :( ayrıca modellide cok iyi degil, komple bastan guzel bir sekilde nasıl yapabilirim?

2006-05-02 09:43:54

Cvp

AdwatcH

benim pek bilgim yok 3D ile ilgili işte öğrenioz burda:D ama adidas yazısı ters olmuş fotodan dolayı :D onu düz yapsaydın keşke :P

2006-04-26 18:54:35

Re:Santiago

knox

[quote=20719][img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DKDu591CD.jpg[/img]

Dikislerini ve parlak mat.ı nasıl yapabilecegim hakkında fikri olan varmı?
ilk basta cok kolay yaparım diye dusunmustum ama sonucta guzel olmadı. yapıstırmalar ve ana mat.ı mask ve shellec kullanarak denedim guzel olmuyor. Baska bir yöntem aklıma gelmiyor. :( ayrıca modellide cok iyi degil, komple bastan guzel bir sekilde nasıl yapabilirim?[/quote]

bı arkadasımız acıklamıstı futbol topu yapmayı cok guzel bı sekılde. once hedra yapıyosın falan fılan. materyale gelınce specular level´ı ve glosiness´ı ayarla. mesela specular 200 glosiness 60. dıkısler ıcın de belkı sey yapabılırsın: besgenlerın bırlesım yerlerındekı koselerı (edge´lerı) sec ve chamfer uygula. sonra o yenı olusturdugun polıgonları sec. ve baska bır materıal ID ata kı kaplarken ısın kolaylassın. benım bılgım bu kadar ustalara sormak lazım

2006-04-26 20:17:31

Cvp

ksap

adidas photoraftan dolayı ters:)
knox saol bana yeni fikirler verdin.

2006-04-26 22:31:02

Cvp

no_fear

merhaba bu topu yapmayı ben de denedim bunu scanline render de aldım
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ypWqM2F10.jpg[/img]
-------
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/m9sbFcf1g.jpg[/img]
dikişleri nasıl yapacağın konusun da şunu düşündüm
displacenment modiferi

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ZZZqa7sLK.jpg[/img]
modelini baked texture yapıp complete map seçip modelini uygun parçalara böleceksin bazı parçalar yukarıda olduğu gibi topun yüzeyindeki altıgenler gibi olacak daha sonra photoshop veya paintte resimde olduğu gibi altıgen resmin edgelerini siyah çizgiyle keseceksin veya nokta da koyabilirsin yani bu çizgiler dikişimiz olacak.daha sonra resmi kaydedip max daki objeye displacement modiferi uygulayıp map kısmına oluşturduğumuz bitmap´ı atıyoruz ve strenght değerini arttırıyoruz.
ben bunu yapmak için uğraştım ama yapamadım altıgenleri tem olarak yakalyamıyorum.işte baked texture ben onun için diyorum kolaylıkla altıgenlerin pozisyonunu yakalayabilelim.
ama gerçekten bu dikiş mevzu kolay değil.
veya da hiç uğraşma bitmap ata gitsin :)))
şimdiden kolay gelsin

2006-04-26 22:52:13

Cvp

ksap

Bitmap güzel olmuyor zaten cok parlak oldugu icin photorafını cekmek cok zor. Displacement olayını degisik sekillerde denedim ama beceremedim. Gercekten cok zor! senin dedigin olayı dusundum ama nasıl yapacagımı dusunememistim. Baked tex. olayını hemen deneyecem ise yararsa buraya gonderirim.:) Bilgiler icin cok tesekkurler.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/jEDXZ2lOA.jpg[/img]

2006-04-26 23:13:55

Cvp

ksap

Displacementa yukardaki kırmızı mat.a benzeyen bisey verdim, dikişleride bumpla yaptım. Sonunda güzel bisey oldu, ama hala dikisler tam olarak güzel gözükmüyor. Vray mat. kullanıyorum acaba dikisleri daha güzel yapmanın bir yolunu bilen varmı?
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5b7j5Bnd2.jpg[/img]

2006-04-28 12:50:23

Cvp

no_fear

aslında baked texture yerine unwarp uvw kullanmak daha kolay ben bir kaç deneme yaptım ve iyi oluyor.
displacment modiferi yerine bunu kaplamayla yaptım.bump map´i kullandım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/PqPR7xd2a.jpg[/img]
önce unwarpı uvw yi objeye uyguladım sonra sonra bump map i meterialin diffuse kanalına atadım (abes gibi gelebilir ama bence bir düşün bunu) sonra unwarptan edit dedim sonra gelen pencereden mappingden flatten mapping dedim ve sonra bu penceredeki vertexleri pattern deki bump map e göre çekiştirerek aynı pozisyona getirdim.sonra met.edit. açıp diffuse daki bitmapi bump slotuna sürükleyip bırakarak kopyaladım.bump strenght ini 300 yaptım.sonra diffuse kanalını iptal ettim çünkü sadece bump gözüksün diye
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1HzJQlrN4.jpg[/img]
burada denme amaçlı olduğu için dikişleri büyük yaptım

2006-04-28 13:39:11

Cvp

ksap

Bump mapı senin dedigin gibi yaptım ama yukarıdaki gibi oluyor. Suanda kısa bir video yaptım onu upload ediyorum, ordan daha guzel anlasılıyor.

2006-04-28 14:17:06

Cvp

ksap

hareketine bakmayın 2 dak.da gostermelik yaptım.
http://rapidshare.de/files/19125315/Sandiago.avi.html

2006-04-28 14:31:29