top animasyonu(savaş topu:)
top animasyonu(savaş topu:)
ben maxte bir top yapmaya çalışıyorum.modelleme ile ilgili sorunum yok.yalnızca topun ateş aldıktan sonra topun içindekinin(ne denir ona?herneyse)yatayda yol alması ve çarptığı yeri (bir duvara çarpıyor) yıkması ve tabii deforme olması gerekiyor.fakat ben beceremedim.önerisi yada yardımcı olabilecek ders bilen varsa yardım lütfen...
Cvp
bunun için particle ve reactor bilgisi gerekir bence önce bu konulardan başla güzel dökümanlar var burada
Cvp
Selamlar
Site dahilinde mevcut dökümanlara bakmadan önce sana tavsiyem, Max in kendi yardım kısmına göz atman.
Reques in dedigi gibi Reactor kullanman, gerçekçi bir yerçekimi, esnek olan/olmayan çarpışmalar ve diğer dinamik hesaplamarın simule edilecek olmasından dolayı işini hayli kolaylastırır.
Reactor fizik motorunu incelerken basit bir sahne olusturup ilk başta objelerin simulasyondaki yerçekimine nasıl tepkiler verdigini, farkli modelleme teknikleriyle olusturulan farklı nesnelerin etkileşimini gözlemlemek en güzel başlangıç olur.Objelerin fiziksel özelliklerinin carpısma (esnek veya tersi)
Çok fazla içine girmek istemiyor isen, sadece elindeki sorunu çözmek istiyorsan ufak bir püf top mermisinin ilk hız problemi için. Animayonun ilk 10 frame ini ilk hızı (projectile) elde etmek için cok kısa anahtar aralıkları belirleyerek mermiyi açılı olarak top un icinde hareket ettir ve simulasyon key lerini ona göre ayarla.
Reactor cismi her saniye, o andaki warp halinde olan yercekimi dahil butun güçlerin süzgecinden gecirdigi icin, objenin ilk hızı oldugunu varsayıcakdır.
P.s. Kesinlikle doğru bir yöntem degildir sadece hızlı ve pratikdir.