ışıkların etkisi yok???????
ışıkların etkisi yok???????
arkadaşlar,
sahneye omni varken ısıgın arkasında kalıpta,karanlık gorunen sahneyi, sahne penceresinin özelliklerinden default lighting ten açtıgımda sahnemde hiç ışık koymamış gibi default olarak görebiliyorum.(pers ekranında yada diger görünüş ekranlarında)
ama sahneye yeni bir omni daha ekledigimde mesela tavana hiç etkisi olmuyor. hala simsiyah duruyor. renderda sonuc dogru fakat hiç olmazsa calısırken siyah gormektense hafif bir grilik gormek istiyorum bu nasıl yapılıyordu...
bir türlü bulamadım...
iyi aksamlar saygılarımla...
Cvp
merhaba,
ilgili viewport´un isminin uzerine sag tikla.
configure sec.
buradan default lighting 1light, 2 light diye bir secenecek vardir.bunu secersen viewportlarin bu isiga gore aydinlanir.
Cvp
sayın giraffe,
cevabınız için teşekkürler ama zaten yazdıgınızı biliyorum ve yaptığımıda yazmıştım.
anlatmak istedigim mesela,sadece tavana kısıtlanmış bir omni koydugumda, bu omni tavana hiç aydınlık etkisi vermiyor.(viewpot´ da) daha öncede yazdıgım gibi render da sorun yok ama viewport´da ısıgın şiddetiyle oynasamda hiç fark yok bunun nasıl düzeltilecegini sormuştum aslında.
omninin şiddetini üstünkörü de olsa viewport tan ayarlamak için bunu yapmak istiyorum. aksi halde renderda ya cok karanlık yada cok parlak oluyor.
render ettigim sahne uzun sürdügünden her ışık şiddeti ayarladıgımda render beklememek için bu duruma çare aramıştım..
ilgine çok teşekkürler..
saygılarımla..
Cvp
sanırım her ışık denemesinde nasıl bir sonuç çıkacağı için render yapmak yerine deneyim daha iyi bir çözümdür. genel olarak ışık kaynaklarının şiddetlerine göre değerlendirme yapabilirsiniz.
tek bir ışık kaynağı multiplier değeri 1.0 iken yaptığı aydınlatma etkisinin ne olduğunu iyi algılamış olmanız gerekli.
sahnenizde 2 spot bir omni var. iki spot´un multiplire toplamı 1.9 olsun. ama omni´nin etkilemesini istediğiniz duvara ikisi de 30 derece açılya bakıyor olsun. duvar bu durumda daha, 90 dereceyle ışığı gören bir yere göre daha zayıf kalıcaktır. 90 / 30 = 3 gibi pratik bir düz mantıkla 3 de bir daha zayıf kalacağını düşüne biliriz. bizim ihtiyacımız olan aydınlık şiddeti 2.0 olsun. ışıklarımız bu duvarı 3´de bir şiddetle aydınlattığından 1.9/3 = 0.6 şiddetinde diyebiliriz.eğer tam 90 derece açıyla bu durumda 2.0 - 0.6 = 1.4 şiddetinde bir omni´yi duvarı görücek şekilde ayarlayabilirsiniz. tabi bu işin teorik kısmı elbette ışıkları yerleştirirken hesap makinasını çıkartıp tek tek hesaplamayacaksınız. farklı açılarda bakan 20 tane ışığı hesaplayana kadar kağıt üzerinde zaten fotorealistik resmi çizilir sahnenin. ama tahminen şiddetlerinden, ve açılarından nerenin ne kadar aydınlık olacağını ve daha aydınlık yada daha az aydınlık olması için ne kadar da ışık şiddetine ihtiyacınız olduğunu kestirebilirsiniz. bunu viewport´da takip etmek istiyor iseniz güçlü bir ekran kartı alıp bir görünüşü activeshade´e çevirerek takip edebilirsiniz
Cvp
Sayın Kadir,
açıklayıcı cevabınız için teşekkür ederim.
anlattıklarınız çok dogru, katılıyorumda.
anlamadıgım daha önce bu sorunu yaşamaz iken neden bu durum oluştu.
ekran kartım zaten güçlü sayılır.. en azından 900 küsür dolara aldıgım en pahalı donanımım.
Ati fireGLV7100..
daha önce olamayan bir durum olusunca max ayarlarından dır diye max´i yeniden kurdum. yine durum çözülmeyince ekrankartının sürücüsünü silip yeniden yükledim. yine olmadı bu sefer windows´u tekrardan kurdum ama ne gariptriki yine olmadı..
halbuki eski makinemde cok daha basit bir ekran kartı var.(Nvidia geforge2mx/mx 400) ve aynı sahneyi bu makinede denedim orda yaşadıgım sorun yok...
acaba fireglv7100 bozulmuş olabilirmi???
neyse, umarım bir çare bulurum..
ilginize ve cevabınıza tekrar teşekkürler iyi çalışmalar...
saygılarımla..
Cvp
Murat; bahsettiğin ekran kartı kullandığım PC lerden birtanesinde var ve böyle bir soru yaşamadım. Evimdeki pcde gForce 7800gtx var ve aynı görüntü oluşuyor. Burada tek problem senin ölçübirimi olarak metrik sistem dışında bir standart kullanıyor olabileceğindir. Ayrıca enviroment kısmında ambient siyah dışında başka bir renk görünüyor olabilir (bazen renk skalasında siyahtan daha aşağıya geçip hatalı bir renk oluşturabiliyor) .Aklıma gelen bir diğer şey ise Her ekran kartının desteklediği donanımsal OpenGL API lerde sonuçların biraz farklı olabileceğidir. Customize>preferences kısmında viewport sekmesinde configure driver seçeneğine gelip opengl ile directX arasında geçiş yapmanı ve directX ile denemeni tavsiye ederim. Bu şekilde sorun devam ederse donanımsal olarak bir sorunun olmadığı ortaya çıkar. Bunun dışında standart ışıkların realistik decay fonksiyonu lmadığı için yüzeye yaklaştıkça deil uzaklaştıkça aydınlığın artması gibi yanıltıcı bir etkinin seni yanıltmadığını umut ediyorum. Şİmdilik aklıma gelenler bu kadar. Çalışma ekranından bir kare alıp gönderirsen sorunun nereden kaynaklandığını daha rahat teşhis edebilirim. kolay gelsin.
Cvp
sayın Emre,
yazdıklarınızı okuyunca bir sey denemek istedim.
tüm denemelerimi hep aynı dosyada (sahnede) yaptıgımı farkettim ve baska bir dosyada yada resetlenmiş max ´de ısık şiddeti ile oynadıgımda nesnelere etkisi viewportta görülüyor.
bu durum içime su serpti.
sanırım günlerdir uykusuz delice çalışmanın verdigi sersemlikle dumur olmuşum heralde. ve bi baska sahnede denemeyi akıl edemedim.
megerse donanımsal bir hata yokmuş.
mevcut sahnede bir kısıtlama yaptım heraldeki ondan oluşmuştur. ama sanırım biraz arastırıp durumu çözerim yada tüm sahneyi mergelemek lazım.
cevabınız için cok teşekkür ederim, sayenizde aklıma geldi...
saygılarımla...
Cvp
merhaba,
bu dediginiz icin de yine benim soyledigim yerden ayar yapmaniz gerekiyor.
yani cevabi ayni sey.
oradan default lighting onundeki isareti kaldirin, viewport istediginiz gibi gozukur... ama bu isiklandirma yapmak icin ne kadar dogru bir yontem tartisilir. ben acikcasi onermem.
Cvp
Max´deki ışık sümülasyonu oldukça iyi. Sahne hakkında kabaca fikir sahibi olabiliyorsunuz (zayıflama, aydınlatma vb) gerçekten. Max bu olay sahendeki modelelrin yüzey sayısı ilede alakalıdır. Mesela 1X1 egmentli plane ile 20X20 segmentlik bir plane viewport´a farklı algılanır. tabiki yüksek segmentli sonuç daha doğrudur. Render esnasında hesaplanan skylight, GI olayları viewportta zaten gözükmez [sup]*[/sup]
Sahnedeki hizalama, oran, yukarıdaki olay vb gibi unsurlardan dolayı sahneyi kastırmayacak şekilde modellere yüzey eklemenin (özellikle düz olanlara) bir çok avantajı vardır.
Ayrıca Elif Hanım´ında bu konuyu takip etmesi çok güzel bişey gerçekten. Çalışmalarını çok beğendimi burada belirtme fırsatını yakalamış oluyorum. Gaza gelmek için baktığım siteler arasında sizin sitenizde var [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Thxkfzu60.gif[/img]
[sub]* Bazı programlarda (maya) pluginler ile viewport GI simülasyonu mümkündür.[/sub]