cam malzemelerim ışığı geçirmiyor..

cam malzemelerim ışığı geçirmiyor..

sky_moonn

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2gaI56bIB.jpg[/img]


cam malzemelerimim ışığı geçirmesini bi türlü sağlayamdm mental ray da ve gölge ayarınıda ray traced shadow yapıp öyle render alıyorum.

2006-04-17 04:13:23

Cvp

design5D

malzemenin opacity değeri başlangıç olarak 100 dür,onu düşürdüğün 50ye falan düşürünce mentalde camların ışığı otomatik olarak geçirmesini sağlarsın bildiğim kadarıyla

2006-04-14 16:39:33

Cvp

hareket_tasarim

Merhaba ,

Default scanline render , istediğin sonuç için ışık - geçirgenlik ve gölge üçlemesi için hesap yapmaz. Çözüm mental ray de. Çünkü , orda , Photon kavramı devreye giriyor.

Bu konu tamamen , Mental ray ile ilgili olan bir durum. Konunun ismi ise "Caustics".

Bu sorunu çözmek istiyorsan , user reference ta , yani help te , " caustics" yazman yeterli , gelen açıklama , konuyu tamamen halledecektir.

Kendin görmen çok daha iyi öğretir. Işık ve objeler için Receive ve Generate caustics özellikleri ayarlaman ve mental ray kullanman yetiyor.

Kolay gelsin.

Not : Benim merak ettiğim , müthiş render yapan arkadaşlar , bu konudan habersiz olamaz , herhalde daha bu soruyu gormemislerdir :)

2006-04-14 21:03:16

Cvp

emre.ekinci

malzeme olarak hazırladığın objeye malzeme olarak dielectic material ata,ayarlarını yap,ışığın ve objenin properties inden causticleri aç,bi kaç deneme sonrasında yapabilirsin.

2006-04-16 23:04:26

Cvp

emreşan

ışık kaynağının gölge tipini shadow map yerine advanced raytrace kullan. Şu an için caustik çok ayar gerektiren ve kapsamlı bir konu. şimdilik transparan gölgeler ile işe başla bence.Causticle zamanını harcama.

2006-04-17 04:13:23