ateşten ejderha
ateşten ejderha
mrb arkdaşlar bi sorum olacak. bir ejderha yapmak istyrum ve bu ejderhada et kemik ve benseri şeyler olmayacak ateşten olmalı ve uçmalı bie ejderha modelledim ama normal etli kemikli bişey ben bunu nasıl ateşe çevircm?
Cvp
Biped veya bone sisteminde , her kemik için , o kemiğe bağlı ( linkli) , duruma göre gerekirse pivotları hizalanmış , non-uniform scale yapılmış , kısacası kemiği saran, atmospheric apparatus lar yaratman gerekecek. Eskiden Inverse kinematics te oldugu gibi.
Bu helper objeleri, kemiklerle aynı anda aynı hareketi yapıcak , uygun fire-stretch animasyonu yapılmış olması gerekecek , fire effect te de uygun flame size uygulaman lazım. Bu da , deneyerek olur. Geometrinin buyukluğüne bağlı. Render ustune render ile denersin. . Bir de persfective veya camera viewport ta.
Ya da , maya ogrenip, o objeyi seçip , fire uygulaman lazım , render modulünde, ve objeyi opak yapman. O da bir çözüm.
Yol senin.
Kolay gelin.
Cvp
Max taki atmospheric etkilerin sonucu pek iyi olmaz ama.
Bence başka bir alev efektin yoksa oişi daha iyi yapan, parçacıklarla falan yapmak daha iyi sonuç verebilir.
. . .
Parray parçacık sistemiyle ejderhayı parçacık kaynağı olarak göstermek mümkün. Bu nesnenin köşelerinden ya da yüzeylerinden parçacıklar çıkmasını sağlar.
Sonra buna wind space warp bağlarsın. Rüzgar etkisi verir. Etkiyi azaltıp turbulance falan verebilirsin.
Sonra partiküllere particle age map kaplarsın malzeme olarak. Bunun ana rengi sarı ikinci rengi turuncu üçüncüsü kırmızı olsun dersin. İhtiyaca göre, son renkleri koyulaştırabilirsin de.
Opacity map olarak da gradient türü birşeyler verebilirsin. Radial işaretli olarak gradient yapılabilir. Parçacık türü constant ya da facing olabilir. Facing ile face map i de işaretlemen gerek.
Parçacığın fade for parametresini de artırırsan yukarı doğru parçacıklar küçülerek kaybolur. Variation değerleriyle oynamak canlılık katar.
Kendi opacity mapini yapabilirsin. Direction of motion gibi bişiler de vardı onları kullanarak, ve opaciti mapini de bi taraftan basık bir şey yaparsan alevlerin s biçimli hareketlerini de verebilirsin. Bir kaç tane parçacığı bir arada da kullanıp işi iyice kaotik bir havaya büründürebilirsin.
Cvp
max de bilmiyorum ama
Maya da yaparsan
ejderkayi modellemen, hareket ettirmen icin kemikleri yerlestirmen (Rigging) ondan sonra da particle FX de Goal kullanarak yapabilirsin
Saygilarimla
Cvp
burda yayınlar mısın yaptıysan videoyu
Cvp
hala başaramadım :( parçacık sistemi ile ilgili bilgim sıfır gibi bişey şimdi onu çözmeye çalışyrm onu çözdükten sonra da Nezih hocamın anlattıklarını yapmaya çalışacam. Umarım olur