sahnedeki face´leri min. seviyeye nasıl indircem?

sahnedeki face´leri min. seviyeye nasıl indircem?

cagi

arkadaslar bi fabrika cizimine bi animasyon hazırlıyorum... 32.000 m2 ınsaat alanı ve 16.000 m2 + 2.000m2 kapalı alanı olan bi cizim... simdi cizim bitti ama insaat alanın cevresıne demır citleri cizidigim zaman face oranlarında cok buyuk bı artıs oluyor olagan ustu bı sekılde bılgısayar kasıyor... kameranı hareket ettıremıyorum ettrımeye cok calıstım ama her hareketınde max dosyaı savıng yapıyor ve cızdıklerım kaybolup tekrar cıkmaya baslıyor yavas yavas?... tabı bu 2 dkk suruyor... SD kullanımı 1391mb in 1290mb sını kullanıyor.... render suresınde acayıp bı uzama oluyor...?
ama demır korkuluklar yokken bole bı sorun yoktu? ben facelerden oldugunu zannedıyorum...? buna nasıl bı cozum bulabılırım...

bilg ozellıklerı: p4 3.2ghz 512mb ram ve 256mb atı ekran kartı?
ltfen arkadaslar cıldırmak uzereyım[G12][S76]

2006-04-09 01:10:00

Cvp

Hazaro

hmm....baya üyük bir alanmış...Eğer bu durumun citlerden olduğunu düşünüyorsanız ki öyle zaten...ilk iş olarak citleri opmize etmeniz olacaktır..Kamera ya göre çitlerin facelerini optimize veya multires modifieri ile facelerini azaltabilirsiniz...Optimize modifierin multi res ten tek farkı...faceleri direk ya view portdan kaldırması renderda modeli aynen göstermesi yada tam tersi bir durumu uygulamaktır...animasyonda bazı yerlerde cit yakınında yani detayı göstericek şekilde geciyorsa bu 2 modifiere ordan gecerken yüzeylerin çoğalması için anim verebilirsiniz zaklaşıncada artmasını sağlarsınız...ve diğer modelelerdede gereksiz yüzeyleri kaldırmanız...buduru kaplamadanda olabilir...ama bu citler arasında hatalı bir yerde olabilir bu da render ve view portun aşırı yavaşlamasına sebep olabilir..bunu çözmenin eni iyi yolu tektek kontrol etmektir..veya citlerde fazla modifier uyguladığınız içinde buşekilde olabilir..eğer citleri ve binaları tek modifier olarak tutarsanız yavaşlama azda olsa gecicektir..(edit mesh veya edit poly...)..aklıma şuan bunlar geliyor..kolay gelsin...Sevgler..Saygılar...

2006-04-05 14:13:56

Cvp

aXe

kullandığnız jpg dokuların çözünürlüklerini (dpi) düşürün..

2006-04-05 15:33:09

Re:sahnedeki face´leri min. seviyeye nasıl indircem?

cuneytbnd

[quote=20194]bulabılırım...

bilg ozellıklerı: p4 3.2ghz 512mb ram ve 256mb atı ekran kartı?
[G12][S76][/quote]
ram´i yukselt bence bu sisteme 512 az

2006-04-06 13:03:40

Cvp

cagi

zaten ram yukseltmek gerektıgını bılıyorum ama elımde suan bunlar var ve malesef pazartesıye kadar zamanım var... bu ıs bıttıkten sonra ılk ısım bu olcak...

sımdı bu cıtlerı vıew port ekranından kaldırıp renderda gozukmesını nasıl saglıcam? sanırım bana en lazım olan sey bu..?

herkeze tesekkurler...

2006-04-07 10:23:20

Cvp

aXe

Layer kullan. Autocad deki gibi... çalışma yapacağın zaman çitlere ait layeri kapatırsın, render alacağında da aç....

Bir çözüm daha önerebilirim. Çitleri modelleyip sahnene yerleştirdikten sonra, hepsini grup yap. Daha sonra save selected ile başka biryere kaydet. İstediğin zaman merge ile çağırabilir(tam yerine oturacaktır), kameranın arkasında kalanları silebilir, gerektiğinde hepsini silip tekrar çağırabilirsin. (iyi veya kötü. sadece bir öneri)

2006-04-07 23:18:17

Cvp

recep_yngz

kullandığın işlemciyi değiştirmeni tavsiye ederim.tabi birde ram yükseltilmeli.grafik için en iyi işlemci (mac bilgisayardan sonra) AMD işlemcidir .özelliklede mhz ve cache´ye dikkat et. örneğin 3200 mhz amd işlemci alacaksan enaz 2200 cache olmalı.umarım yardımım olmuştur.

2006-04-08 10:01:17

Cvp

chrome_nickel

bütün çitleri birbirine attach yaparak tek bir nesneye dönüştür ( editable mesh, yada editable poly ) performans söz konusu olduğunda en basit alt yapıya sahip olduğundan, editable mesh daha iyi olacaktır. sonra command panel üzerindeki display sekmesine git. orda display properties kısmından "display as box" seçeneğini işaretlersen hem viewporttaki performasn sorununu çözmüş olursun. hem çitlerin sahnenin neresinde olduğu hakkında fikrin olur, hem de render´da görünürler. eski haline getirmek için yine aynı yerden display as box işaretini kaldırman yeterli olacaktır

2006-04-08 17:55:42

Cvp

reques

korkuluklar dan bir kaçtane modelleyip render et daha sonra photoshopa atıp alpha kanallı çıktısını al daha sonra ve korkuluk ların olduğu kısıma boydan boya bir plane çek ve opacitiy kısmına ilgili resmini ve difusse kısmınada renderli halini koy tek plane üzerinde hiç kasıntısız korkulukar yaparsın istediğin kadar hiç kasmadan. ve böyle renderlerde mümkün olduğu kadar modellemekte sakın bu tip alternatifler herzaman iş görür kolaygelsin.

2006-04-09 01:10:00