Yeni Bir Kitap "inside 3ds max 7"
Yeni Bir Kitap "inside 3ds max 7"
inside 3ds max 7
sean bonney, steve anzovin
alfa yayınlarından mart 2006 da çevirisi çıkmış
max-i daha önce gördüğüm kitaplardan daha bir derli toplu ele alıyor ve ilişkili tüm konulara değiniyor,
konu içerikleri daha kapsamlı.
uzmanlar için diye kapağa başlık atmışlar ancak, az da olsa bilenlere hitabediyor.
kitabın yazarları ve bölümlere katkıda bulunanlar, max-in çıkışından bu güne 3d işlerin içinde olmuş ayrıca öğretmenliğini yapmış ve yapıyorlar.
Ayrıntıları yakalamak, bilginizi ölçmek ve egzersiz yapmak için iyi bir max kitabı.
Cvp
ayfel gerçekten güzel bir konuya değinmişsin.
bende 3-4 gün önce bi arkadaşımda gördüm ve biraz inceledim. gerçekten de piyasadaki diğer kitaplar arasında baya bi fark var kalite olarak. bir nezih kanbur bir de bu kitap olursa çoğu kişinin sırtı yere gelmez diye düşünüyorum.
çooooooooooooooooooook ince bir detaya daha dokunmak istiyorum. kitapla birlikte verilen cd ise DVD. gerisini almayı planlayanlar düşünebilir...
fiyat olarak da sanırım 45YTL
Cvp
benim gibi 3ds max hiç bilmeyen ve öğrenmeye hevesli :D kişilere uygunmu bu kitap
Re:Cvp
[quote=20178]benim gibi 3ds max hiç bilmeyen ve öğrenmeye hevesli :D kişilere uygunmu bu kitap[/quote]
en azından temel bilgileri almış olmalısınız.
Cvp
aslında yayınevleri ile irtibata geçsek. sana birer tane örnek yollasalar. bir editorün görüşü köşesi yapabiliriz.
Cvp
Kabaca baktım. 1-2 güne kadar daha detaylı inceleyip, burada incelemeleri yazarım. Bu tür yerlerden kitap olayınıda yapabilirsek iyi olur. ama bireysel olarak değil site adına uygun biyerden istemek lazım. Yoksa ben gidip istesem adamlar ağızlarıyla gülmeyeceklerdir.
Cvp
drekon bence teklifin uygun.
Cvp
[font size=3]INSIDE 3DS MAX® 7[/font]
Kitap ana olarak 8 bölümden oluşturulmuştur. Bu bölümler;
- 3Dstudiomax7 ile beraber gelen özellikler
- Max yönetimi
- Modelleme
- Kaplama
- Işıklandırma
- Animasyon
- Parçacık ve Dinamik Animasyonlar
- Render & Compositing
Kitaptan yeteri kadar verim alınabilmesi için orta seviyede olmak şarttır. Ancak başlangıç seviyesinde uygulamayı görüp, daha sonra bu konuda diğer kaynaklardan araştırma yapılacaksa çok faydalı olacaktır.
Birinci bölümde max7 ile beraber gelen özelliklerin anlatıldığından bahsetmiştik. Max7 ile beraber modelleme, animasyon, kaplama konularında bir çok yeni özellikleik eklenmiştir. Şu anda en son sürüm olan max 8´de bunlardan bazılarının daha fazla geliştirildiğini görüyoruz.
Kitabın geneline direkt olarak uygulamaya yönelik açıklamalar hakim. Buda bize uygulama esnasında hangi özelliklerin daha fazla kullnıldığı ve hangisine daha fazla ağırlı vermemiz gerektiği hakkında fikirler veriyor. Kimi zaman ilerde çok seyrek kullanacağımız bir özellik için büyük vakit harcıyabiliyoruz.
Modelleme bölümü üç kısma ayrılmış. Burada obje tabanlı modelleme, objelerin konacağı ortamların modellenmesi, karakter modelleme (subdivision surfaces/SUB-Ds) konularında çok önemli ayrıntılar var.
Kaplama kısmı ikiye ayrılmış. Birinci kısımda material editörün açıklanması ve fonksiyonlarının objeler üzerindeki etkileri, ikinci bölümde ise elde edilen kaplamların uygulamalardaki durumları ele alınmış.
Işıklandırma bölümüde kaplama bölümü gibi ikiye ayrılmış. Işıklandırma unsurları birinci bölümnde, uygulamaları ise ikinci bölümde.
Animasyon bölümünde; objelerin "constraint" denilen yani maxdeki hareketlerini belirli şekillerde sınırlayarak yapılabilen animasyonlar, Manipulator´ler (bir objenin animasyonu dışarıdan bir müadhele ile kontrol edebilme) konuları ve Character Studio konusunda ayrıntılı açıklamlar var (character studio konusunda bizim sitemizin dersler bölümününde aşağı kalır yanı yok bu arada, yapan arkadaşa teşekkürler tekrar).
Parçacık ve dinamik animasyonlar kısmının ayrıca incelendiğini belirtmiştim oldukça pratik bilgiler var.
Render & Compositing bölümünde genel render mantığı, render türleri, camera match hakında uygulamalar var. Ayrıca max ile standart olarak gelen özel render fonksiyonlar (ink´n paint, light tracer, radiosity, mental ray) ve örnekleri mevcut. Compositing işlemlerinde izlenmesi gereken yollar, compositing mantığı ayrıntılı bir şekilde açıklanmış.
Genel olarak kitapta menü menü şu şudur, bu budur yerine direkt olarka uygulama esasına dayanan bir mantık var ve buda çoğu yerden tek parça olarak elde edilemiyor. Bu kitabuı açıklamamın sebebi kitabı cd, internet dışında ayrıca bir eğitim kaynağı olarak görmem. Belli bir yere kadar hep yanımda max kitabıyla dolaşmış olmamdır :)
Kolay gelsin.
Cvp
Drekon görüşün gerçekten hoşuma gitti. TR3D olarak böyle bir misyon üslenilebilir...Böyle bir misyon ayrıca siteyi ön plana çıkaracak +1 avantaj ve insanları siteye daha çok yönlendirecektir.Fakat kitap içerisindeki modelleme,Metarial Editör,Işıklandırma,Render v.s için ayrı ayrı site olarak konusunda uzman arkadaşlar ayrı ayrı görüşler bildirilebilir...
Cvp
Bu kitabı bende görüp baya bi incelemiştim. Burada da görünce dayanamayıp satın aldım...
Gerçekten güzel bilgiler içeren bir kitap ama ben en çok CD´deki "CHARACTER RIGGING & ANIMATION" başlıklı pdf dökümanını sevdim. Bones kullanarak karakter rigleme hakkında her yerde bulamayacağınız çok önemli detaylar en ince ayrıntısına kadar açıklanmış... Bence bu 110 sayfalık pdf kitabın en değerli bölümü :)
Tabi çevrilmemiş olduğu için ingilizce bilmek gerekiyor. Kitabı almayı düşünen ve ingilizcesine pek güvenmeyen arkadaşlara alfa yayınlarına bi e-mail atmalarını öneririm([email protected]). Belki kitabın 2. baskısında bu dosyayı da tercüme etmeye ikna olurlar.
Öyle ya da böyle mutlaka edinilmesi gereken bir kitap ama temel bilgilerden yoksun arkadaşlar zaten hemen faydalanamayacakları bu kitabı almakta acele etmesinler derim. Çok fazla olmasada rastladığım bazı çeviri ve basım hataları var. Muhtemelen bu hataların çoğu kitabın daha sonraki baskılarında düzeltilir...